Mamma til gutt 2.2 Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Han vil bare ha brødskive med leverpostei. Ser at det anbefales et brødmåltid og to grøtmåltider + middag. Gjør det noe å gå over til brød istedenfor grøt? Slik jeg har forstått det er det anbefalt grøt fordi den er vitamin og mineralberiket. Hva kan jeg gi i tillegg som sikrer et fullverdig kosthold? Hvilke andre pålegg er bra?
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 *dytte* lurer på det samme :-)
Heihvordetgår Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 Det er ingen "lov" som sier at de skal ha grøt. Det er det som er anbefalt for å få i seg jern. Brødskive har jern på samme måte som grøt. Hvis den lille foretrekker brød, så gir du brød. De får i seg de samme næringsstoffene. Pålegg vet jeg ikke, men vil anta at ting som kan smøres på er toppers, leverpostei, makrell i tomat, kaviar osv. Har selv bare såvidt begynt med å gi lillemann grøt, så har ikke tenkt så mye på pålegg enda.
veslepia Skrevet 20. september 2007 #5 Skrevet 20. september 2007 Jenten min ville heller ikke ha grøt, vi ga brød med leverpostei. Så lenge hun var fornøyd med leverpostei prøvde vi ikke med annet pålegg. Mye jern i leverpostei. Så lenge brødet er grovt så får gutten din sikkert i seg det han trenger av vitaminer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå