Gå til innhold

andre som har lite forståelses full familie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familie er kanskje feil å si, det er vel mamma som maser. Vel her er situasjonen: Vi bor 15 mil unna foreldre mine og sambo jobber annenhver helg. Når han har fri så syns vi av og til at det er godt å være hjemme til oss selv uten å måtte sette oss rett i bilen når han er ferdig på jobb og kjøre til foreldrene mine. Men mamma blir rett og slett DRIT sur hvis vi ikke kommer på disse fri helegene. Hun er ganske kvass og kan ofte bli "langsur". Har prøvd å forklare, men det er ikke lett! Ender alltid med at hun blir forbanna/sur.

Jeg tenker en del på hvordan det blir når babyen kommer i forh til dette. Syns det er kjempe koselig å komme hjem, men føler at det blir mer plikt enn at jeg ønsker det selv. Hun har også sagt mange ganger at jeg må da kunne komme 1 helg i måneden uten sambo med babyen. Og jeg sier, nei det tror jeg ikke, men det får vi se etterhvert. Hele tiden maser hun om at jeg skal komme å være alene hvis sambo ikke kan.

Er veldig glad i familien min, men det er akkurat som om de ikke skjønner at jeg og sambo også har egne behov. Jeg snakker med de 2 ganger for dag, så som dere skjønner så blir det litt slitsomt! Jeg er jo voksen, men har nok vært litt for "snill" i disse 3 årene sammen med sambo. At det har gått for "langt"... Men

Huff, ikke lett altså! Noen som har råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

isj dette hørtes jo herlig ut:P

Jeg har ingen gode råd, familien min har erfart at jeg kan bli ganske "frekk" om de ikke lar meg være i fred!

Her er det mas om at jeg MÅ DA IKKE GLEMME STUDIENE MINE...og det har jeg da fått høre ca annen hver dag helt til jeg klikka i vinkler!

Kanksje du bare skal prøve å drite i at hun blir langsint...si til henne at hun oppfører seg barnslig. Det har jeg gjort, og jeg er bare 22 år;) Folk må lære å respektere at vi er voksene og ikke noe de kan kontrollere lenger!

Problemet er vel at du lar deg påvirke av t hun blir sur/lei seg?

Skrevet

jeg får liksom så dårlig samvittighet, selv om at jeg VET at jeg ikke burde ha det...

Skrevet

Det er jo litt av problemet, at du får dårlig samvittighet og mora di vet at hun har det taket på deg. Stygt gjort synes jeg. Du må invistere i fremtiden din , og ta et standpunkt om hvordan du vil ha det. Gjør det klart for familien din og så får de take it or leave it. La mora di være sur i 20 år. "her loss".

De kan ikke vente at du skal forsette å kjøre dit med babyen. 15 mil er ikke en 10 minutterstur akkurat. Babyer liker ikke å kjøre så langt...

Lykke til da!

Skrevet

tusen takk for støtten:)

Er nok som du sier at jeg lett får dårlig samvittighet og skal prøve å gjøre alle fornøyd...

Må vel bare begynne å bli LITT egoistisk av og til hvis ikke går vel dette over alle støvel skaft..

Skrevet

Jeg bor tre timer fra mine foreldre, og ser dem kanskje en gang i måneden. Av og til mer og av og til mindre. Selv kjenner jeg at jeg gjerne vil treffe dem mer framover nå, men det er ikke noe som "forlanges" av dem. Synes det var veldig mye forlangt at dere skal treffe dem hver frihelg! Hadde aldri fungert for meg iallfall. Man trenger fritid sammen, alene! :)

Din mor får vel bare bli litt langsur, det ordner seg vel etterhvert!

Skrevet

Har en mor som stadig maste om at jeg aldri kom på besøk og at jeg aldri viste meg der bla bla bla..... Hun talte dagene siden jeg hadde vært der sist... Så tok jeg samme mynt tilbake.... Når var du hos meg sist? Jeg tar imot besøk jeg også, hvorfor er det bestandig jeg som skal dra til deg.... Jeg syns også det er godt å være hjemme og slappa av, og heller få besøk..... Etter dette har hun faktisk ikke klaget en eneste gang.... Funket veldig bra for meg ihvertfall....

Skrevet

Ja det hadde vært en ide! Jeg bor i en by da og de bor på et lite tettsted om en kan si det... Når de skal til byen har de alltid mye ærender og veldig sjeldent tid til å komme på besøk til oss. Det hun da forventer er at jeg skal trå i hælene på henne når hun gjør sine ærender! Skikkelig frustrerende!!! Har jo ingen interesse å stresse rundt, men her blir hun også sur om jeg ikke gidder. Sambo sier at han ikke forstår hvorfor hun ikke forstår at vi syns slikt er kjedelig...

Men skal begynne å sette foten mer ned! Sist dette skjedde (for noen dager siden) så sa jeg ifra. Jeg har kun noen dager igjen til termin og er SUPER sliten! Forventer du virkelig at jeg skal stresse rundt på butikker sammen med deg? det gidder jeg ikke. Hun ble sååå sur, dere aner ikke! Hun hadde liksom 0 forståelse... Var så sint da at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg!

Skrevet

Synes du skal være glad du HAR en familie jeg. Mulig du er litt overfølsom nå fordi du er gravid. Det er jo bare å si hva du mener og gjøre ting slik du vil gjøre det og la det stå til. Moren din elsker deg uansett!!! Mitt barn som kommer 31 okt. Har ikke besteforeldre. Min mor fikk Altzheimer når hun var i slutten av førtiårene og er nå en grønnsak på gamlehjem 62 år gammel. For to år siden døde min var av leverkreft i løpet av en fireukers periode kun 60 år gammle. Min mann sin far døde når min mann var ni år og moren hans er snart 70 og bor LAaaangt unna oss og kan ikke bidra med noe. Sett i lys av dette, tenk på ALT DU HAR :o) lykke til

Skrevet

Hei, du må rett og slett tåle at hun blir dritsur tror jeg. Du kan ev. si til henne at hvis hun ikke slutter å gi deg dårlig samvittighet så vet du ikke om du orker å komme i det hele tatt. Besøket er blitt en plikt og ikke en fornøyelse, det ønsker vel ikke hun eller? Lykke til, familie vet ikke alltid best for deg selv om de tror de gjør det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...