Gå til innhold

Trenger litt hjelp av dere jenter:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går ut i permisjon 9 novem,november..Termin 2 desember..Sitter å lurer på 80 eller 100%...

Har funnet ut at forskjellen hver mnd blir 1700 kr ca.

Men tar jeg 80% i 11 mnd trenger jeg ikke legge til ferie å gå ulønnet i de ukene..Men velger jeg 100% ville jeg lagt til ferie..

Går ikke dette opp i opp da??At det kan svare seg kanskje litt å ikke nødvendigvis ta 100%??Men velge 80% å glemme ferie..??Hmm..!!!

Er helt nytt for meg dette her,Aldri vært i perm før..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen innvendinger?

Skrevet

En annen ting å tenke på er det utrolige urettferdige at pappa får samme prosent som deg - men han får seks uker uansett - så hvis du velger 80 får han 6 uker med 80 - og velger du 100 får han 6 uker med 100. Så det er penger som skal regnes med det og :-)

Skrevet

ja jeg vet..han ligger vell på rundt 12-13 tusen..varierer veldig..

jammen med ikke lett dette asså..enten velger jeg 80% lønn å kutter ut ferie,og får da 48 uker..er jo 11 mnd..ellers blir det 100% med ferie i tillegg på 7 uker 45 uker..å da er jo de 7 ukene ulønnet..så vet ikke jeg hva som svarer seg egentlig..forskjellen er ca 1600 kr i mnd!!

Skrevet

Dette her blir vanskelig..Hva sier dere damer??HMM

Skrevet

man skal vel få d samme uanz hva man velger?? summen blir vel den samme???

Skrevet

Jeg har lurt lenge på det samme.... Men siden min samboer tjener mye mere enn meg, er det mest lønnsomt at jeg tar 100 % lønn og 10 uker ulønnet permisjon.... Jeg skal heller legge av litt penger hver måned og spare de til de siste 10 ukene.... Han skal selvsagt også være med på å legge av litt penger så det blir rettferdig... Men hvis dere tjener sånn høvelig det samme, så tror jeg ikke det vil utgjøre så stor forskjell... Men husk det med ferie også..... Hvis du tar ut full ferie neste år, blir du "straffet" året etter hvis det er trygdekontoret som betaler fødselspengene.... Stor forskjell på om det er arb.giver eller trygdekontor....

Skrevet

uff vanskelig valg asså..Hvordan fører du opp de 10 ukene som skal være ulønnet da??gir beskjed om arbeidsgiver om det å søker ved siden av om det??

han tjener litt mer enn meg,men..jeg vet ikke..

Jeg kommer enten til å fa 12500ca i 11 mnd eller 14000 ca i 9 mnd,,

Dette er med fødsels stipend fra lånekassen også..

Skrevet

Vet ikke om jeg glemte å si det at jeg er ganske sikker på,velger jeg 80% lønn i 11 mnd da legger jeg ikke til ferie..

men velger jeg 100% i 9 mnd ville jeg lagt til ferie..om det går opp i opp i dette valget her??!!

Skrevet

Det blir jo sagt at totalt sett så får man litt mindre utbetalt om man velger 80% kontra 100 %.

Jeg har valgt 100 % så tar jeg ut ferie i tillegg til permisjon (har 7 uker ferie til gode til neste år). Så da har vi totalt 51 uker permisjon/ferie med lønn :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...