Gå til innhold

Minipille eller spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bestemme meg før jeg skal til legen! Har gått på p-piller tidligere og ble nedfor, mistet sex-lyst++ vil ikke begynn på denne igjen!

Og hvordan fungere minipillen i forhold til p-pillen? Mindre hormon?

Og spiral - vet veldig lite om den.. hørt at man kan bli steril..

Kondom er IKKE trygt mente helsesøster.. (!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondom kan sprekke, det er sikkert derfor den regnes som utrygg.

Jeg sluttet å bruke vanlige p-piller for jeg blir så sint og trist av dem og går nå på minipillen. Den må tas til samme tidspkt hver dag, så det tok en mnd før jeg ble vant til det. Det er mindre hormoner i minipillen ja, og det har ikke er det østrogen i seg, og det hormonet er visst vanlig at gir humørsvingninger.

Jeg har nå spist minipillen i 3-4 mnd, og føler at jeg har kontroll ogver humøret mer enn med p-pillen, mne jeg har ikke anelse om når jeg får mensen neste gang, den er temmelig uregelmessig. Det er ikke noe problem for meg, bare kjedelig for jeg blir så godtesjuk hver gang. :)

Spiral er uaktuelt for meg, vil ikke ha noe fysisk oppi der, og noen får vondt og andre får konstante blødninger...uff, holder meg unna den.

Skrevet

legen min advarer mot å bruke noen form for spiral han.

så jeg endte opp med p-implantat.

har ikke gått på en skikkelig hormontripp med den, som med p-pillene,

men vi snakker fremdeles nedsatt libido. om det er pga at jeg rett og slett ikke har lyst enda, eller om det er implantatet, gjenstår å se.

Skrevet

Jeg anbefaler horomonspiral.

Horomondosen er liten og lokal, og den er veldig sikker.

Jeg mistet mensen med den også, perfekt. Ikke hadde jeg humørsvingninger heller, noe jeg var veldig plaget av med p-pillen. Ble gravid tvert da jeg tok den ut, så ingen bakdeler der heller. Kjente stort sett ingenting til den, aldri smerter, kanskje bare litt "murring" en sjelden gang.

Perfekt prevensjonsmiddel spør du meg :)

Skal sette inn ny når d nærmer seg ammeslutt her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...