Gjest Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Går på Abboticin pencelinkur, og skal feire bursdag i helga. Hvordan er det med alkohol og pencelin? På forhånd tusen takk for svar!
Gjest Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Det er ikke farlig,men dumt fordi penicillinen kan miste mye av virkningen.
Gjest Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Ja, det var det jeg tenkte på. Da får jeg holde meg til alkoholfritt i helga da.
Mrs. Bouquet Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Men det er jo ikke Penicillin, men generelt er det best å holde seg unna alkohol når man går på antibiotikakur, evt. ta kuren ett ekstra døgn.
Gjest Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Gutsbestebarn fått jente, kan du forklare meg forskjellen på Pencelin og Antibiotika? hihi Har aldri fått taket på det der.
Meg + 2 prinsesser Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Tror ikke det spiller så veeeldig stor rolle, har aldri gjort det her ihvertfall.. Til helga har du jo antakeligvis gått på det noen dager også?
Bøggly Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Spurte en lege en gang om det samme og han sa at det ikke var påvist at pennicillin mistet noen virkning ved inntak av alkohol. Det viktigste er å ta pennicillinen selv om man skal innta alkohol og ikke avbryte/ta pause i kuren. Det står jo heller ingen ting i pakningsvedlegget som tyder på at man ikke kan ta seg et glass vin eller to....
Bøggly Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Pennicillin er EN type antibiotika. -Og det finnes mange typer antibiotika
ketosina Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 det har ingen innvirkning på pencillin eller antibiotika om man tar alkohol i tillegg. med mindre man kaster opp, eller glemmer å ta den. kuren blir ikke redusert ellers av alkohol, men husk at kroppen er opptatt med å bekjempe en infeksjon så man kan bli litt fortere på druen.
Mrs. Bouquet Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 Antibiotika er liksom hovedkategorien for medisiner som Penicillin, Abboticin, Abboticin, Apocilin osv. Alle er en type antibiotika. Ikke så veldig godt forklart, men du fatter?
Gjest Skrevet 19. september 2007 #11 Skrevet 19. september 2007 Tusen takk for svar jenter. Skal holde meg til brus i helga, så får kroppen bli frisk. Sikkert gøy å være sjåfør for et 30-årslag vel? hehe
ketosina Skrevet 19. september 2007 #12 Skrevet 19. september 2007 penicillin er ensporet, mens antibiotika er bredspektet og dekker flere områder.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 19. september 2007 #13 Skrevet 19. september 2007 Jeg fikk elveblest da jeg blandet for mange år siden =0( var gruuuuuuuuuusomt så jeg sier aldri mer bu hu =0(
Blue Lady Skrevet 19. september 2007 #14 Skrevet 19. september 2007 Ingen problem å drikke alkohol når man går på pennicilinkur sa legen min
Desembermamma 2002 Skrevet 20. september 2007 #15 Skrevet 20. september 2007 Legeveninnen min sier at det er "overtro "at det er problem. Bare hvis du drikker så du spyr så klart. Men det kan jo hende du tåler mindre siden du jo er syk.
Gjest Skrevet 20. september 2007 #16 Skrevet 20. september 2007 jeg har også hørt at det skall gå greit . men min erfaring er ikke sånn. ble KJEMPE full av mye mindre enn jeg ellers ville blitt det på. tror jeg hadde drukket tre glass vin eller noe jeg så var jeg kjempe full. også drakk jeg litt til( skulle jo ut+ung og dum, hihi),og etter det fjerde glasset husker jeg ingen ting.... men alle reagerer forskjellig sikkert:)
Chiabatta Skrevet 20. september 2007 #17 Skrevet 20. september 2007 Tannlegen min sa at man kan drikke alkohol når man går på penicillin HVIS ikke det står noe om det i bruksanvisningen. Så les den!! Det skal stå der hvis du ikke kan nyte alkohol.
Gjest Skrevet 20. september 2007 #18 Skrevet 20. september 2007 Problemet med penicillin og alkohol oppstår først når du er så full at du spyr opp pilla.
♡ Rødhette ♡ Skrevet 20. september 2007 #19 Skrevet 20. september 2007 Jeg går på pencilin kur nå.. Har gjort det i snart 3 uker tilsammen pga kuler med stafylokokk innfeskjoner.. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta meg litt alkohol hvis jeg ville det.., men at det kunne sette ned virkningen.. ( de på sykehsuet som sa dette).. Men må også si.., at jeg tok 2 øl i går.. Og da var jeg faktisk ganske god på druen og kunne ikke ta noe mer.. Kroppen min er tydeligvis ikke klar for alkohol sammen med pencilin.. Tåler ingenting.... he he..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå