Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Vi har tre alternativer og er fornøyd med dem. Vi har vært så dumme å fortelle dem til familien og de har alle en mening, og det er greit, men de som ikke liker dem kommer med 100 forslag på andre navn og vi sier vi har bestemt oss,men det hjelper ikke. De SKAL på død og liv finne et nytt navn. De sier komentarer som: Nei, det er da ikke noe til navn. Jeg går på overtid nå og er lei av mas og kjas og kommentarer som: har du ikke fått ut ungen ennå. Som om det ikke er nok så må jeg holde ut det navnemaset også. Tror jeg kaller ungen Olga-Bjørg. he he.. Da hadde de fått på pukkelen.......
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Vi gjorde samme tabben dessverre... Og "alle" skulle ha en mening om navnet(ene)... Ble så forbanna, og folk har enda ikke sluttet med det. Tilslutt sa vi bare at det ikke blir noen av de navnene, at vi har funnet et annet navn. (som også stemmer=) og at vi ikke kom til å si hva det er før de får melding om at han er født! Orker ikke flere meninger/velmenende forslag! Men de sier jo liksom sånn da "jaja han lille Oliver/lasse/osv osv kommer vel snart da", og jeg sier: han skal ikke hete oliver/lasse/, dere får vite navnet når han er født:) Folk blir nesten irritert:) hehe. og det må de for all del bare bli:)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 hehehe kjenner feelingen...skjønner ikke hvorfor "alle andre" skal bestemme hva mitt barn skal hete??! når jeg har sagt noen navn jeg liker og har tenkt på til familien, er ikke d for å få nye forslag eller "bli slakta" i navnevalget mitt...utrolig irriterende.. jeg liker litt spesielle navn, kanskje, men d er faktisk ene å alene min sak.. mitt navn er rimlig spes d å, så jeg skjønner ikke hvorfor dem skal si så mye -var neppe vanlig å kalle et barn mitt navn på den tida dem gjorde d heller, lissom...;o) men har sagt at hvis dem bare skal kritisere, så kan de holde kj... ;o) jeg er DRITT LEI!! rett å slett...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 som jeg skulle skrevet det selv:=) hehe... Jeg liker også litt spesielle navn, men sambo liker litt sånn vanlige. Men tror ikke folk tenker seg om når de sier slike ting. . . Men vet iallefall at når vi en gang får neste unge skal vi ikke si hvilke forslag vi syns er fine. Faktisk så hadde vi bestemt oss for et navn sånn nå mot slutten og sa det DESSVERRE. Åh herlighet, dere må da ikke kalle han for det, jeg kjenner en som heter det og han er bare sååå teit. For å si det sånn: deres komentarer ødela navnet fullstendig... Nei hold det hemmelig, det dere bestemmer dere for;)
Spirevipp med go`gutten Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Jeg var også så "dum" tidligere i sommer og fortalte slekta til samboer om et navn samboer ønsket seg, men som jeg ikke helt likte. Etterhvert klarte jeg å venne meg til navnet, og nå tar familien hans det for gitt at ungen skal hete nettopp dette. Vi har det jo som førstevalg da, men akkurat det vet de ikke. Allikevell har de alt begynt å kalle ungen med dette navnet på forhånd, jeg gav klar beskjed om at vi ikke har bestemt dette enda og ønsker å vente til babyen har kommet før vi bestemmer oss. Fatter ikke at vi ikke kan få "smake" på navnet alene, og finne andre alternativer hvis vi vil.
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 vi har luftet ett par forslag, men gitt klar beskjed om at navnet på langt nær er bestemt, vi har jo ikke sett han enno.. har også gitt beskjed om at viss vi får kommentarer på navnet etter vi har bestemt det, kommer jeg til å bli dritforbanna.. det er VÅRT valg, og meningene deres er oss UINTESSANGE!! så det så..
Fløffy Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Kjenner til fenomenet om meninger om navn rundt om i familien. Hele min familie er irritert over at lillejenta ikke blir oppkalt etter sin avdøde mormor (hvilket vi har gjort MEGET KLART) Men de navnene vi har luftet for de har de "samtykket til" selv om de nok aldri klarer å komme over at det ikke blir mormors navn.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Nop, ingen masing, navnet hadde vi klart fra begynnelsen av, men har ikke sagt hva det blir, bare at vi har funnet navn. Hører likevel gjerne på folk som plutselig har et fint navn å komme med..men heldigvis gjør det meg bare sikrere på valget vårt! :-) Ikke noe press her..oppkalling har aldri vært noe i våre familier.
prøvekluten+3små Skrevet 20. september 2007 #9 Skrevet 20. september 2007 vi har bare presentert for de hva navnet blir vi..ikke noe om evt alternativer..godta det eller ikke..hihi,det gir jeg fullstendig balla i! ingen ska få påvirke oss i valg av navn
Gjest Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 ÅÅÅ jaaa. herregud så folk graver etter navnet da.. og når jeg sier vi ikke har bestemt oss helt så er det... "ja men har dere noen alternativer?" og så sier eg at jo vi har tenkt på noe men vil ikke gå ut med noe før han er født.. "ja men hva er alternativene da?" åååå... jeg vil jo ikke si det.. vi hadde nesten bestemt oss og sa til en del hva han skulle hete og så begynte folk å kalle ham for det... "hallo?? ingen skal kalle han noe fØR meg..." så nå sier eg at han skal hete Otto von Vigleik.. da skjønner folk at de ikke skal spørre lengre...
Pampers123 Skrevet 20. september 2007 #11 Skrevet 20. september 2007 Vi gjorde den tabben med å fortelle det sist, så denne gangen har vi funnet navn, men ingen vet de
sivilivikivi Skrevet 20. september 2007 #12 Skrevet 20. september 2007 Vi fortalte navnet til faren til samboeren min og han likte ikke navnet i det hele tatt.Men jeg sa så lenge vi er fornøyd er det det samme hva dere mener. Men nei, han mente at vi måtte vise respekt for at andre ikke likte navnet og kanskje vurdere et annet navn.Det sa jeg at det ikke var aktuelt. Men nå liker han navnet etter å ha fått tenkt seg litt!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #13 Skrevet 20. september 2007 Vi har både navn og etternavn klart, men har ikke sagt det til noen! Det er nok det lureste. Men vi har ett par rare tullenavn som vi har brukt underveis - så da blir i det miste alle lettet når vi kommer med det ordentlige navnet.
Mia71 Skrevet 20. september 2007 #14 Skrevet 20. september 2007 Må henge meg på for å få ut frustrasjon jeg også. Vi har bestemt oss for hva gutten vår skal hete. Min fam digger navnet, men svigers har ikke kommentert navnet direkte men kommer med forslag til navn fortsatt og sier ca en gang i uka at "han burde kalles opp etter en av besteforeldrene. Asbjørn eller Leif - trur ikke det:-) Dessuten bryr folk seg i hva man spiser og ikke. Svigers gnåler om at jeg "liksom" ikke kan spise gravlaks som de mener er tull, og mer gnål om jeg trener/går turer. Overraskende at mange har så mange meninger om hva jeg gjør/ikke gjør som gravid. Irriterende.
browneye Skrevet 20. september 2007 #15 Skrevet 20. september 2007 Jepp, og jeg er dritlei!!!!!!!!!!!! Spes svigers og den familien (ikke et vondt ord om de), men det sårer når vi har funnet et navn i sammen som begge syns er fint. Til begynnelsen sa min mor at hun ikke ville blande seg inn i navnevalget-for det var vårt valg. Da ble jeg litt snurt, men nå skjønner jeg tegningen hehe.......har hvertfall lært til neste gang å tie still om navn!
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 20. september 2007 #16 Skrevet 20. september 2007 må bare få skyte inn frustrasjonen min rundt kosthold ol jeg også.. satt på restaurant, og sa jeg skulle ha kaffe.. jeg drikker kanskje èn kopp kaffe i uka, og dama så rart på meg. da hun kom tilbake fikk jeg halv kopp og hun sa hun skulle komme med påfyll til meg etterpå.. synes det var så utrolig frekkt!! fikk forresten ikke påfyll heller.. også maser folk om at jeg må gå hver dag, ikke spise det, spis mye av det, gjør ditt ikke gjør datt.. unnskyld meg!!
Gjest Skrevet 20. september 2007 #17 Skrevet 20. september 2007 Vi holder navnene for oss selv (vet ikke kjønn så har både gutt og jentenavn klart). Årsaken er at vi ikke ønsker at noen skal "ødelegge" de navnene vi synes er fine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå