Gå til innhold

sauen:=) kan du se hit?

L-O-V-E&prinsen+spireimagen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Må bare gratulere deg så masse med jenta di, hun er utrolig skjønn!

Jeg hadde bare noen spørsmål til deg siden jeg vet at du er førstegangs og at du akkurat har født. =) Du bestemmer selvsagt selv hva du vil svare på;)

Gjorde du noe spesielt for å få i gang fødselen? (fikk ikke du 1 uke før termin?)

Hvordan var det med rifter og sånn etterpå? Jeg er så redd for den der syinga nemlig:( Var det vondt etterpå/nå?

Hvordan ble kroppen etterpå? Er det slik som de sier at en bør ha med seg klær fra man var 5 mnd på vei?=)

Hvordan er formen nå? Er du sliten? Mye nattevåk?

Hadde satt utrolig stor pris på om du tok deg tid, har ikke så lang tid igjen (8 dager) så syns det er så flott å lese om andres erfaringer;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heihei=)=)

takk skal du ha!

1)Hadde sex et par timer før riene starta. Dagen før fødsel var jeg skikkelig deprimert og trodde jeg kom til å være gravid for alltid. tror egentlig det var et tegn=) hadde sex et par dager før også, tror det har veeeldig god effekt!!!

2)Revnet to små rifter, måtte sy et sting. hadde drukket bringebærbladte, tror det hjalp veldig! Revnet nesten ikke, hadde VELDIG effektive rier (30 min fra 4 til 10 cm), livmoren trakk seg fort sammen etterpå, lite blødning. Å sy var ihvertfall ikke vondt. Kjente det ikke engang... hehe. de tar på bedøvelsesgele så det er omtrent like vondt som om noen stikker en fing borti deg... hehe...

Svir litt nå da... Et par tips: Bruk hånddusjen når du skal tisse etterpå. og når du skal gjøre nr 2, så ta dopapir og press mot stingene, så gjør det ikke så vondt =) (ofte litt hard avføring etter fødsel)

3)Ja jeg bruker fremdeles gravidklær, har litt ekstra på magen... hehe men det skal bort!

4)formen er egentlig ganske bra, har fått sinnsykt med energi og all den der ødelagt-følelsen jeg hadde under graviditeten er borte. Mye oppe om nettene ja men det er ikke så veldig forferdelig =)

Lykke lykke til, snart er du i mål. Ha sex og ligg med beina opp i 15 minuter etterpå så det ikke renner ut igjen, så kan jeg nesten garantere at etter noen dager starter fødselen! merket det på de få gangene jeg hadde sex de siste ukene før fødsel. for hver gang ble kynnerne sterkere, jeg fikk mer vondter og ting modnet godt! og siste gangen ble det jammen meg rier utav det!

Et tips: gå masse rundt når riene har satt igang, det gjør dem mer effektive og kan gi kortere fødsel. men ikke gå like mye som meg da, er litt slitsomt med styrtfødsel... hehe... jeg gikk opp og ned trappene 3 ganger (bor i trettende etasje), riene ble litt vel sterke av det... hehe=)

Skrevet

tusen takk=)

så flott å få slikt fyldig svar! Sambo er i oslo i dag, så i kveld skal vi til persj;) hehe... Nå kan lille gutt bare komme for å si det sånn!:=)

Igjen tusen takk=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...