Gå til innhold

Hvordan tar fedrene til barna deres permisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

6 uker i sleng, oppdelt, en dag i uka?

Her er det meningen med 1 dag i uka. Men så er det slik at arbeidsgiveren hans har nå spurt 2 av 3 dager om ikke han kan jobbe istedet... og sambo sier ja han fordi det er så mye å gjøre. Han skal ta igjen dagene senere.

Vi har gjort det slik at vi ville ha permisjon samtidig fordi da kunne vi begge kose oss masse med snuppa og dra litt bort i helgene på hytta osv..

Er nå redd det blir mye utsetting så jeg begynner å angre på at vi tar den samtidig. Jeg tar jo permisjon uten lønn de dagene han skal ha for å få utvida permisjonen min. Jeg vil jo være lengst mulig hjemme med snuppa mi, men blir irritert fordi jeg mener at egentlig så er det jo slik at pappaen skal ta permisjon når det er bestemt og den skal ikke hold på å flyttes i hytt og pine som det passer arb. giver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok noen dager innimellom. Driver eget firma så er ikke så lett å ta 6 uker i strekk.

Skrevet

Han jobber i staten, så han fikk 2 uker betalt da vi nettopp hadde fått. Så tok han resten før og etter sommerferien, mens jeg meldte meg som arbeidssøker.

Skrevet

jeg er hjemme 7mnd og så skal han ha 5mnd etterpå. Er mye på jobben, men mini blir så fort stor - kan ik pauses...

Skrevet

Mannen min tok 3 uker med lønn når vi kom hjem fra sykehuset og når jeg var ferdig med min permisjon tok han de siste 6 ukene, da alene hjemme med mini mens jeg jobber!

Skrevet

Her har faren all permisjon som gradert uttak, og så studerer eg. Han arbeider nokre veker no og då, mens eg har skuleferier eller får barnevakt mens eg er på skulen.

Skrevet

Vi har delt ca 60/40 begge gangene, jeg har de 8 første månedene og han de 4 siste.

Glad jeg har en mann som vil være hjemme mer enn de "pålagte" 6 ukene. Typisk damer å ta ut ferien sin samtidig som gubben har perm, så får han aldri vært alene med ansvaret for ungene hele dagen lang...

Skrevet

Enig med Carnivale.. la de være alene litt med barna.. de føler seg utafor nok om ikke jeg skal være hjemme og 'herse' når han har perm...

Jeg har 7 mnd og han 5 mnd

Skrevet

Da er jeg en av de typiske damene! :-) Vi har gjort det slik da vi skal ut på en måneds reise i januar. Han får da noe mindre tid alene men om vi ikke får barnehageplass til permisjonen er over, er det han som skal ha forlenget ulønnet permisjon. Han er dessuten lærer så han får nok ganske mye tid alene sammen med gutten vår, i ferier.

Skrevet

Han tok ekstra lang sommerferie med oss 8 uker, og har da 3 uker ferie igjen i år.

Skrevet

Han var hjemme de første tre månedene, og tok permisjonen på sommeren.

Skrevet

Her var det pappa som tok all permisjon. Jeg var hjemme fra fødsel til nytt studieår startet, og så tok pappa "tidskonto"-permisjon, fordelt utover 2 hele år, faktisk. Han har vært mye alene med gullet hele veien, helt fra hun kom ut av magen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...