Gjest Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 som barnesete, seng, stellekommode... altså slike dyre ting ??? Eller må dere ha nytt ???
askeladda Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Vi kjøpte brukt vogn og seng i alle fall. Og har arvet litt småting.
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Brukt vogn, bæresele, bæremais, bilsete, tripp-trapp stol, reiseseng Nytt seng, stellekomode, paraplytrille
Frk. Vable Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Kjøpte en sånn stol med brett forann så han kan spise på, men angret når vi kom hjem, for den var skikkelig dritten under puten han skal sitte på!! Full i gammel mat og skit... Skrubbet hele greiene med kokende vann og grønnsåpe... Æsj, andre sin dritt er ekkelt.... Ja, og et stellebord.
Frk. Vable Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Kom på flere ting: Har også kjøpt brukt bæremeis og bilstol for nyfødte/babyer.
Gjest Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Nei kjøpte ikke noe brukt. Kjøpte en ammepute på qxl da men den var fremdeles i plastikken så teller vel ikke =P
Gjest ->>- Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Bilsete vil vi ha nytt, i likhet med hjelmer og annet sikkerhetsutstyr. Alt annet foretrekker vi brukt.
Silker Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Nei, har kjøpt alt nytt vi. Ja, jeg er sikkert sær og lite miljøbevisst... Men da har vi jo til evt. senere barn og iallefall
LegallyBlond Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 Seng, stellekommode,barnesete, vognpose og babybag til vogna kunne jeg ikke tenke meg å kjøpe brukt av noen jeg ikke kjenner. Er litt sær der... Men kjøper gjerne av folk jeg kjenner. Har kjøpt brukt sportsvogn da =) Kunne også ha kjøpt brukt lekegrind, vippestol og sånne ting.
Gjest Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 Vi kjøpte det meste nytt til førstemann, men lånte litt også. Det meste ble solgt pga manglende lagerplass - og til denne babyen har vi kjøpt litt brukt. Kombivogn og bag til trilla i bilen bla.a Bilstol har vi kjøpt ny nå også.
Gjest Skrevet 19. september 2007 #11 Skrevet 19. september 2007 Kjøpte alt nytt til eldste. Til mini er vogn, vippestol og bilsete nytt, resten brukt.
1stor1liten =) Skrevet 19. september 2007 #12 Skrevet 19. september 2007 Ja, kjøpte brukt vogn til babyen for litt siden
Turid Laila Skrevet 19. september 2007 #13 Skrevet 19. september 2007 Fikk brukt stellebord, men byttet ut stellematta for den var ødelagt. Kjøpte brukt vogge og har fått noen brukte klær. Bæresele fikk vi også brukt. Ellers er alt nytt, men fikk masse siden det er første barne- tante/onkel- og oldebarnet på begge sider.
silhah og emilie Skrevet 19. september 2007 #14 Skrevet 19. september 2007 vi kjøpte det meste nytt til snuppa før hun ble født..men det vi ikke kjøpte arvet vi..som stellekomode, baby bjørn, vugge og en del klær vogn ville mamma kjøpe ny til oss voksipose ville svigers kjøpe det første bilsete kjøpte vi selv nytt og det andre kjøpte pappa nytt... er nøye på sikkerhetsutstyr så det blir kjøpt nytt men vi har nå kjøpt bruktvogn og kommer nok også til å gjøre det til nestemann
Tante_Sofie Skrevet 19. september 2007 #15 Skrevet 19. september 2007 Seng med matchende klesskap, bæremeis, bilsete, vippestol, tripp trapp stol++++ mye mer sikkert!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 19. september 2007 #16 Skrevet 19. september 2007 Vi har fått brukt bilstol, seng, stellekommode, vinterpose, ammepute, vippestol, klær og bæresele..
BettyBoob Skrevet 19. september 2007 #17 Skrevet 19. september 2007 jeg måtte kjøpe alt nytt, for har ingen å arve fra! gud å mage tusen kroner jeg har shoppet forr til den pjokken
Kirsebæra Skrevet 19. september 2007 #18 Skrevet 19. september 2007 vi fikk vogn og stellebord... kjøpte selv bilstol og klær og slikt...kjøpte en brukt voksipose, men den var ødelagt fant vi ut.... var i oslo og jeg spurte han som jobba i en sånn baby butikk om han viste hva det kunne være med posen, så sa han at hvis han fikk lov å skjære opp posen vår så skulle vi få kjøpe en ny en till 500 kroner...vi gjorde det og da han åpna posen så var den full av mugg...skikkelig ekkelt...jeg ble kvalm....så jeg skal aldri kjøpe voksi pose brukt flere ganger.... bilstol vil jeg helst kjøpe nytt...tviler på at det er foreldre som selger en stol som har vært i kollisjon videre, men man vet jo aldri
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 19. september 2007 #19 Skrevet 19. september 2007 har kjøpt brukt lekegrind.. liker ikke så godt å kjøpe brukt fra noen jeg ikke kjenner... sikkert litt prippent.. kunne faktisk ikke falle meg inn å kjøpe brukte sko og klær f eks... men tenker å kjøpe en brukt vogn nå.
2005&2010 Skrevet 19. september 2007 #20 Skrevet 19. september 2007 Seng, stellebord, masse klær, leker, pledd, vogn pose og barnestol, kommer ikke på mer i farta, har vi arva av søstra mi, mens vogn kjøpte vi selv. Sparte masse penger da ja + vi var miljøbesvisste, ikke dårlig=)
Gjest Skrevet 19. september 2007 #21 Skrevet 19. september 2007 Følgende er kjøpt brukt: Sprinkelsenga, og stor-senga, lekegrind (som forøvrig har vært hos 2 barn etter vi var ferdig med den), den første voksiposen (nå i bruk hos et annet barn), alt av babytøy/småbarnstøy, vinterdresser osv sender vi på "rundgang" i familien, to-tre barneseter går samme runden. Her i huset finnes knapt nok babyutstyr igjen, for vi har sendt det videre til neste lille baby i famiilien. Lettvint!
2005&2010 Skrevet 19. september 2007 #22 Skrevet 19. september 2007 Kom på mer: arva også bilstol, lekegrind og reiseseng
Gjest Skrevet 19. september 2007 #23 Skrevet 19. september 2007 - pluss bæremeisen og paraplyvogna, meisen kjøpte vi, paraplyvogna fikk vi.
~sjiraff~ Skrevet 19. september 2007 #24 Skrevet 19. september 2007 Har aldri kjøpt noe brukt, men har arvet og lånt masse. Til snuppa arvet vi vogn, seng, vogge, kurv, bilsete og stellebord )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå