Gå til innhold

Reising

Mamma til rakkerunge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ELSKER å reise. Samboer blir helt fortvilet, han har nemlig litt flyskrekk. Ikke at det egentlig er noe stort problem, han trosse frykten titt og ofte.

Dessuten så ser han at desto mer turer jeg får planlegge, desto lengre blir det til han må tenke på barn.

Så derfor spør jeg, hvor har dere vært? og hvor drømmer dere om å reise til?

Jeg drømmer om en liten rundtur i Asia; Vietnam, Laos, Kambodsja. Så vil jeg til Tanzania/Zanzibar og se på dyrene. Og Australia er jo obligatorisk. Og drømme/kjærlighetsferie til Tahiti.

Før jul skal vi på 4-5 dagers tur til Beijing. Vet ikke helt når, må klaffe med skole og jobb. Men det blir bra..

Den STORE drømmen er jo å reise jorden rundt, laffe rundt og ikke tenke på tid eller penger. Men det er vel gjerne litt ambisiøst.

Og jeg kan si nå, at jeg IKKE kommer til å slutte å reise når vi evt får barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, steder jeg har vært som jeg anbefaler:

New Zealand

Azorene

Praha (spesielt om du liker øl)

Sør-Afrika. Safari i Krugerparken og Apartheimuseet i Johannesburg spesielt.

Swaziland og spesielt Swazi Candles og Milwane Wildlife Sanctuary! Fantastisk idyllisk og masse dyr. Bra for romantikk og for barn!

Tanzania, spesielt Tanga. Likte ikke Dar-es-Salaam. Har hørt at Serengeti skal være fantastisk, men har ikke opplevd det.

:)

Skrevet

Elsker å reise jeg også! Drømmer om eksotiske reisemål, men sambo har ikke samme suget.

Hittil har jeg vært flere ulike steder i følgende land: Sverige, Danmark, Tyskland, Nederland, Belgia, England, Scotland, Spania (Kanariøyene), Frankriket, Luxemburg, Sveits, Østeriket, Ungarn, Italia, Hellas, Tyrkia, Tunisia.

Ellers så har jeg vært i Kina i en lengre periode. Besøkte blant annet Beijing, Shanghai, Xian og rundt omkring i sydøst Kina.

Jeg har veldig lyst til å dra rundt i Sør-Amerika og Afrika. MEN jeg er litt skeptisk til all kriminaliteten. I Kina følte jeg meg 100% trygg 99,9% av tiden jeg var der. Kinesere er veldig snille og fredelige mennesker. Kriminalitet er det svært lite av der. Mister du lommeboka, kommer de gjerne løpende etter deg med den. Unntaket er kanskje i de mest turistifiserte områdene. Fra bekjente som har reist rundt i Afrika og Sør-Amerika, har jeg jo hørt nok historier til at jeg hvertfall ikke har blitt mindre skeptisk. Eks. skyte-episode på stranden på og de innfødte sier at det er en del av hverdagen der. Huff..

Jeg er veldig innstilt på å fortsette å reise når jeg evt. får barn.

Skrevet

Jeg har vært:

Danmark.Sverige, Finland, Tyskland, England,Frankrike,Østerrike,Sveits,Italia,Kroatia,Hellas,Spania,Tyrkia,Luxembourg,Nederland,USA (øst og vestkyst),Canada, Mexico, Brasil..

Neste sommer blir det USA igjen, pluss Karibien.

Vil reise hele tiden jeg. Jobber på en flyplass... hjelper ikke det. Skulle gjerne hatt mer penger og tid, så kunne jeg reist hele tiden.

Vil også gjerne til Costa Rica.

Hvis jeg kommer over noen ekstra kroner i høst vil jeg til Argentina. men blir mer sånne korte turer på meg 10 dager pleier å være det meste pga skolen. Klarer å skvise inn ti dager men ikke mer.

Skulle bare hatt noen å reise med. Andre par som vi kommer overens med. Lite vennepar nemlig

Skrevet

jeg har vært i spania ved flere anledninger og jeg har bodd i spania. jeg har også vært i sverige så klart:)

tror faktisk ikke at jeg har vært i land i danmark men har vært i luxemburg, tyskland og frankrike.skal til kanariøyene i desember.

drømmereiser er;tahiti, maldivene, cruise i karibien.

men den absolutte drømmen er å reise til madagascar, galapagosøyene og amazonas!!

jeg dessuten veldig lyst til å se elfenbenkysten i afrika:)

Skrevet

Kjempe kjekt om dere vil dele steder som er greie å besøke rundt omkring i verden. Kjekt å reise litt utenfor asfaltveiene. Men verden er jo blitt ganske liten etterhvert, og uansett hvor jeg finner ut at jeg vil dra, så er det mange andre som har vært der.

Er forresten cruise i Karibien vi skal på neste sommer, svigerfar som spanderer den delen av ferien, og det er vi kjempe glade for.

Ellers eg jeg stor fan av Lonely Planets Blue List. Den er topp!!

Dessuten er jo reising en god måte å tenke på noe annet enn bare baby baby baby, og innimellom trenger nok alle vi her inne og vri tankene inn på noe kjekt og koselig, som ikke innebærer barn!

Skrevet

Enige med det siste der, at reising er en god måte å tenke på noe annet enn baby (sukk..: ) Noe med å prøve så godt en kan å nyte tilværelsen før barn, så en ikke lever helt i fremtida, lissom..

Vi skal en ukes tid til London rett før jul!! Så det blir juleshopping: )

Noen som har vært der på den tida? Jeg har nemlig hørt av ei venninne at det vil bli "stågater", ikke "gågater" - og at det ikke blir noe artig..

Jeg som trodde det ville bli skikkelig koselig med julenisser og pynta gater: )

Men det trodde kanskje resten av verden, også..hehe..

Så deilig med cruise i Karibien!! Ååå *misunnelig*!!: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...