Jelly Belly Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Leste i en tråd her at du hadde bestilt deg pergo på nettet!!! Vel, la meg komme med et godt råd: IKKE TA DET!! Det er en grunn til at dette legemiddelet er reseptbelagt og at man skal være under utredning for og ta det! (Legen som skriver det ut skal ha litt peil på akkurat din situasjon.) Pergo er et hormonstimulerende legemiddel, noe som kan gi alvorlige konsekvenser og komplikasjoner om det blir tatt uforsvarlig! Hvertfall som i din situasjon hvor du ikke enda vet hva som er problemet!! Hva om den ene egglederen din f.eks er tett?? Så løsner flere egg, setter seg fast, danner betennelse og i det hele tatt?? Hva om du får overtimulering og eggstokken din sprekker fordi ingen lege holdt deg under oppsikt?? Jeg vet at det er mange som bestiller pergo på nettet og det går fint, men hadde du klart og tiligi deg selv om det ikke går bra?? Jeg mener absolutt ikke å være negativ, og jeg unner deg for alt i verden og bli gravid. Men vær så snill.. Tenk deg om før du bruker medisiner uten resept/oppfølging.
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 jeg har bestilt det men skal til gyn imorra for å sjekke... får uansett ikke begynt på det denne syklusen for det blir for sent... men skal snakke med gyn imorra... hvis han sier jeg kan begynne på pergo så har jeg det iallefall... jeg har fin eggløsning sa legen iallefall... men er jo ikke sikkert de er så dyktige... får høre med gyn imorra... bestilte det vel bare fordi jeg akkurat hadde fått nei av legen og ble så utafor... men venter med å ta det til jeg har vært gjennom mer,... det er sant som du sier, hadde noe skjedd ville jeg aldri tilgitt meg selv.. så takk for gode råd vennen
Jelly Belly Skrevet 19. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. september 2007 Så bra!!! Kjenner to stykker som har mistet både en og to eggstokker på grunn av det skjønner du!! Hvertfall når man har EL av seg selv skal man være forsiktig!! Lykke til imorgen hos legen!! Regner med du holder meg oppdatert??
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 20. september 2007 #4 Skrevet 20. september 2007 uff da.. nei det har nå kommet mange gode råd og tips og det at jeg kjøpte det over nettet igår var vel bare for å "trøste" meg selv siden legen min sa nei... men selvsagt vil jeg ikke utsette meg selv for varig mèn, så venter pent og pyntelig til jeg har fått evt klarsignal på det... jeg skal selvsagt holde deg oppdatert, og takk *idag har jeg ekstermt mens smerter, hvorfor kommer det på dag 3??* ligger derfor med feber og smerte stillende har jeg inntatt... hvordan går det med deg da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå