Gå til innhold

Hvordan går vi fram nå? Ang. bleieslutt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår som blir 3 i desember tisser på doen når vi sier at han må, så han er jo et godt stykke på vei. Og i iveren etter å få han tørr tok vi av bleia her en dag, bare for å prøve... Det gikk galt to ganger etter hverandre, og da ble jeg usikker og hadde på bleia igjen....

Hva skal vi gjøre videre nå? Bare fortsette sånn vi gjør det nå, og vente til han finner ut at han skal må kjenne etter når han må på do, eller prøve å ta av bleia igjen?

Er ikke lett det her....:/

osolemio

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei holder på å potte trene gutten min på 3 år jeg også. Jeg tar av han bleien så lenge vi er hjemme, her er han trygg og vet veien fort til do om han må. han har selvfølgelig uhell, men det er bare å tørke opp og late som ingenting. han skammet seg veldig følte seg ikke flink i det hele tatt og var veldig lei seg. men jeg bare forsikret han om at gulvet tålte litt tiss og at klærne kunne vaskes. så da gikk det greit. noen ganger går det galt siden de prøver ut hvor lenge de kan holde seg før de tisser, noen ganger er det for å finne ut hvordan det føles å tisse på seg og at det faktisk er ekkelt slik som vi sier til de. dette er en læringsprossess jeg tror de fleste må igjenom og er bare til å ta med et smil- barn lærer best gjennom erfaring. så ikke vær usikker. bare fortsett og utvid område for bleiefri sakte men sikkert. vil også si at en må ikke mase og lede barnet til potten, spør med jevne mellomrom om barnet må tisse, men la barnet selv få tenke og dra de assosiasjonene til hva det vil si. Lykke til og kos dere, vi har det kjempe morro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...