Gå til innhold

hjertelyd på 147 =?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må spørre for jeg glemt det. Hva var den grensa for hjertelyd for gutter og jenter? Vet at jeg har sett det er inne.

Var hos jordmor i dag, hun fant hjertelyd på 147. Så gøy å høre den gallopere avgårde...Den sparket tilogmed i apparatet så jordmora skvatt, så gøy. Er 21 uker på vei. Vilter turbobaby i magen. Har vært på ultralyd men vet ikke hvilket kjønn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer også litt på det :-) Var hos jordmor i uke 24 og da var hjertelyden på 140 - hun sa bare at alt mellom 120 og 160 var normalt... er vel sånn at jenter ofte har høyere hjertefrekvens enn gutter, men vår lille ligger altså midt imellom, så ikke godt å vite... og det vil jeg jo egentlig ikke heller, men kan jo ikke la være å lete etter tegn og gjette :-)

Skrevet

Vår ligger omtrent alltid på 147. Jordmor sa det var en gutt, men stoler ikke hundre prosent på henne...

Skrevet

jeg har hørt at alt over 140 er jente og under er gutt. men stemmer visst skjelden. jordmor sa det kom ann på hvor aktiv fosteret akkurat hadde vært når hun sjekker. min har ligget på 133, 140 og 138 så umulig og si. barnet mitt la seg med ryggen til på ultralyden så ikke meningen at vi skal få vite det. får vente i spenning. lykke til.

Skrevet

Hei jeg er 26 uker på vei. Hjertelyden hos babyn min har liggi mellom 140-150. Og her er det ei jente! Men veit også det at det er forskjellig til person til person.

Skrevet

Har hatt hjertelyd på over 140 hver gang og vi venter en gutt. :)

Skrevet

Hadde 140 - 160 med jenta og samme med gutten i magen så det er nok ikke noe hold i den teorien nei :-)

Skrevet

Vi venter gutt (så det meget tydelig), og han ligger på 140 - 148 på kontrollene :)

Skrevet

Jeg får gutt, og han hadde hjertelyd på 147 i dag når jeg var på kontroll. Hr ligget på rundt 140 tidligere.

Skrevet

Venter gutt. Hjertelyd på 145-155

Skrevet

Det sies at man kan si noe om fosterets kjønn hvis hjerteslagene til termin er 140 og over for jente og fra 120 og opp for gutt. Tror imidlertid ikke det er noe vitenskap bak dette og hadde ikke tatt dette som noen sikker indikator. Spurte jordmor om dette da de ikke kunne fastslå kjønnet på ul om hva hennes erfaring med denne teorien var. Hun hadde ikke erfart at det var en slik sammenheng. Fosterlyden her har variert fra 130-140. Har en jente fra før, men husker ikke helt hva hun lå på. Tror det var nogenlunde likt.

Skrevet

120-140 = gutt

140-160= jente

men det sies at det er hjertefrekvensen som blir målt like før termin som skal stemme overens med disse verdiene.

Stemte med gutten vår

Han ble målt 155 på første kontoll, men den gikk sakte men sikkert nedover mot termin. Siste som ble målt var 135, så her stemte det

Skrevet

120-140 = gutt

140-160= jente

Men hos meg stemmer det ikke. Min har hjertelyd på 155, og jeg venter en gutt! :-)

Skrevet

er det ikke under 140 for jenter å over 140 for gutter a??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...