Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Tror ikke jeg orker å amme mer, rett og slett... Er det helt forferdelig av meg å kaste inn håndkleet allerede?
manonym Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 8 mnd er lenge synst jeg, jeg gav meg etter 7 mnd. Men det kan vel diskuteres grunnen til at man velger å slutte da. Om man ikke gidder er vel kanskje en litt "dårlig" grunn siden det er det beste for barnet? Jeg valgte selv å slutte pga at han hadde fått tenner og bet, pluss lite melk.. Men var litt lei jeg også skal jeg innrømme=) Men man skal gjøre det som er best for både deg og barnet. Om du rett og slett ikke takler det mer, og det går ut over humøret så hadde jeg ikke stussa en gang!
Kaja_07 Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Syntes du har vært veldig flink. Mitt mål var å amme i 8 mnd. Men pga. brystbetennelse etc så ble det bare 2 mnd. Du kan sluttte med god samvittighet syntes jeg.
Solskinnsjenta Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 At du har det bra er også viktig! Du har ammet i 8 måneder, og du kan være fornøyd med det! Det blir folk av de som får mme også, dessuten regner jeg med at minien din får annen mat også? Kast håndkleet, og du trenger ikke ha dårlig samvittighet! Ble litt mange utropstegn, men det får være i dag
Gjest Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Godtegrisen: hva fikk ditt barn å drikke istedenfor mm når du sluttet å amme? Dumt å begynne med MME når barnet er 7-8 mnd, tenker jeg?
Labbetøs Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Jeg er ammehjelper, men jeg syns alikavell det er helt greit å slutte etter 8 mnd. Dersom du ikke har noen motivasjon for å fortsette riktignok. Annbefalingene er du nok klar over, og jeg dømmer deg ikke for det. Godt jobba i tiden som har vært. Babyen trenger melk, så du bør gi mme istedet når du ikke ammer. De skal ha det til ett år. Etter det fortsetter man med kumelk, så det er ikke lurt å droppe melka siden han alikavell ikke skal ha den så lenge. Melk kan du gi så lenge du vil. NB: Husk at det er et maksimum på 5 dl kumelk når den tid kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå