ønskebarn Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 jeg har endelig blitt gravid etter 6 år med prøving. jeg har vært sykemeldt 40% pga svimmelhet og nå har jeg begynnt og slite med bekkenet. problemet mitt er at det fungerte veldig bra for meg og jobbe annen hver dag, men da sa arbeidsgiver at det passet ikke for de. jeg går til behandling og legen sier også at han anbefaler annenhver dag. arbeidsgiver er ikke samarbeidsvillig og det endte med full sykemeld så jeg får kommet i gang med behandling.jeg har jo ikke lyst til og gå fullt sykemeldt til januar. da taper jeg vel penger gjennom trygdekontoret etterhvert også. noen som har tips ????????????? er så redd for og miste igjen også, dette barnet er så innmari etterlengtet.klem
yvve73 Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Gratulerer med graviditeten!!!! Vil bare si at du ikke taper noe penger på å gå sykemeldt under svangerskapet. Jeg kan ikke skjønne at sjefen ikke synes det er bedre at du jobber litt enn ingenting, men det får nå han/hun stå for selv. Husk at du må tenke på deg selv og din egen helse, slik at du ikke får dårlig samvittighet i alle fall. Hvis du har mistet før, så er det vel kanskje greit at du tar livet med ro noen måneder også..... Håper du kan slappe av og nyte graviditeten fullt ut.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Du kan vel egentlig få tilrettelagt lengere permisjon med full lønn, det må jobben min gjøre, da jeg har en jobb som tilsier det kan bli farlig for meg og magen etterhvert. Her kan ikke arbeidsplassen sette meg til annen jobb, snakk med legen din og få et skjema som arbeidsgiver må fylle ut. Lykke til.
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Det heter svangerskapspenger. Jeg jobber i fengsel og det kan jo være litt riski av og til. Derfor får jeg utbetalt svangerskapspenger for de timene som jobben ikke klarer å tilrettelegge for meg, slik at jeg må være hjemme. Nå har jeg fått 20% tilrettelagt og da får jeg 80% permisjon med 75%lønn utbetalt av NAV. Lege og jordmor skal ha et skjema som de fyller ut og du tar med deg til arbeidsgiver og de sender til NAV etter at de har fyllt ut sin del. Lykke til!
ønskebarn Skrevet 19. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2007 tusen takk. var godt og høre. det går vel egentlig i hva alle rundt meg tenker og at jeg får dårlig samvittighet for og være hjemme. jeg får vel bare se ann hvordan ting går fremover. lykke til med graviditeten til dere andre også. klem
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #6 Skrevet 20. september 2007 Jo du har rett i at du kan tape penger på å gå sykemeldt. dette fordi NAV (og endel arbeidsgivere) kun utbetaler feriepenger for de 12 (evt. 15) første ukene med sykepenger - tror jeg. Sjekk det ut iallefall. Har du en tillitsvalgt el.du kunne tatt med hvos du tar nok et møte med din arbeidsgiver vedr. tilrettelegging? Lykke til!
brattiann Skrevet 20. september 2007 #7 Skrevet 20. september 2007 Sjekk med arbeidsgiver om svangerskapspenger. Det kan se ut som du har rett på d, da arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge for deg og du faktisk kan arbeide litt.....
Trallgård Skrevet 20. september 2007 #8 Skrevet 20. september 2007 Jeg endte opp med å måtte jobbe mer enn før etter at jeg fortalte at jeg var gravid , og siden jeg jobber som butikksjef har man jo et visst ansvar...ble så sliten til slutt at det har gått over til plager i bekkenet. Ble derfor sykemeldt og kommer til å være det ut svangerskaprt pga. arbeidsforholdene...man mister ikke penger på å være sykemeldt (det regnes som om du er i jobb )
♥marita&jentene♥ Skrevet 21. september 2007 #9 Skrevet 21. september 2007 Jeg fortalte jobben at jeg var gravid ganske tidli,noe jeg ikke har gjort enda denne gangen,av den enkle grunn at jeg er redd for at jeg ikke har noen jobb å komme tilbake til,går fortsatt i mammaperm med første mann...da jeg fortalte d sist så ble jeg satt ned i stilling,og mista mye penger,men i tillegg så var der en del som slutta noen mnd etterpå så da fikk jeg plutselig mer å gjøre enn jeg noen gang har hatt,dette ble veldig slitsomt,vi fikk ikke pauser knapt nok tid til å ta oss en liten matbit eller noe å drikke,jeg måtte gjennomføre flere tunge løft selv om jeg med beskjed fra legen ikke skulle gjøre d..jeg ble etter ferien i fjor sykmeldt frem til permisjon for d var ikke holdbart i forhold til at jeg var gravid og hadde ryggplager,ikke var jobben villig til å tilrettelegge heller,og i og med at dette er ett bakeri så fikk jeg ikke svangerskaps penger eller hva d heter.så jeg gikk fullt sykmeldt,fikk allikavel for den beste mnd når jeg gikk ut i permisjon,så der var ingne hinder me tanke på sykepenger og tap av inntekt der.. Dette ble velig langt og litt rotetet men håper at dere overlever:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå