Totinona Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Jeg er nå i uke 28 og er snart ferdig med 2.trimester, heldigvis.. Her på BIM så står det at lengden på barnet er 34 cm nå, mens f eks på den svenske nettsiden gravid.se så er den bare 25 cm. I boka jeg fikk fra jordmor så står det at den skal være ca 35 cm nå. Merkelig at det er så stor forskjell på de forskjellige sider. 10 cm er jo ganske mye.. Men svenskene er jo som kjent ganske gjerrige, de er sikkert det i dette tilfelle også, så satser på at 34-35 er mest riktig.. :-)
Gjest Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Noen nettsider regner lengden i CRL, dvs fra hodet til rumpa, mens andre regner i full lengde m bena. Derfor kan det bli litt forskjell i hva de setter opp som standard lengde. Når det gjelder en variasjon på et par cm, synes jeg de fleste har forskjellige mål. Alle babyer vokser jo i forskjellig tempo, og da er jo lengden aldri konstant lik på samme tidspunkt.
Gjest Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Ser at det står "från huvud til stjärt" på den svenske siden, så da er det hode-rumpe-lengde. CRL.
Totinona Skrevet 19. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. september 2007 Åja, da ble jeg mye klokere, takk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå