firemerkersmør Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Har fastlønn, og nå mener sjefen jeg skal jobbe 10 timer i måneden før jeg begynner å opparbeide overtid jeg kan avspasere. Vi har stempling, og dermed full oversikt over antall minutter på jobb. Jeg fikk ikke info om dette før jeg begynte, og det står ikke i kontrakten min, men han påstår det har vært praktisert i bedriften i alle år. Er det lov? Jeg mener det er kontraktsbrudd, og er forberdet på å gå til organisasjonen. jeg har en tass hos dagmamma som må hentes, og dermed ikke mulighet til å jobbe 10 timer eller mer ekstra i måneden. Skal jeg aldri få avspasere da? Jeg opplever dette som at jeg har 10 timer mer i arbeidstid i måneden jeg.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Nei så lenge det ikke står i kontrakten er det ikke lov. Ta det til fagforeningen på en eneste gang
Gjest irismor Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Ta kontakt med fagforeningen din og hør. Hos oss er det overtid etter 15 min.
Kamomille Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 nei det er ikke lov! Vanlig praksis er felxitid hvor du kan avsparere det du jobber utover avtalt arbeidstid, eller overtid dersom du arbeider mer enn 15 minutter utover avtalt arbeidstid. Sjekk arbeidsmiljøloven på www.lovdata.no. der står alt om arbeidstid og overtidsregler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå