Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Lurer på å kjøpe lekegrind, men er ikke helt sikker. Har dere det til deres barn og er dere fornøyd / ikke fornøyd??? Hvorlenge brukte dere den. Min er nå 6 mnd,så om jeg skal kjøpe, er vel det på tide tenker jeg...
uuups:) Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 JEg har lekegrind og synes det er genialt! Nå åler han seg rundt på gulvet, så hvis jeg skal på toalettet etc. ligger han oppi der! HAn koser seg kjempemsse når han er oppi der også,!!! KAn ikke finne på noe negativt om lekegrind jeg! Tar stor plass i stuen kanskje?? Han leker for det meste på gulvet da, men er godt å ha grinden som et alternativ!!! Også greit å ha til barn nummer 2 for å beskytte mot storesøsken!!!
Bægge dætern Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 positivt: får ofte barnet opp fra bakken, hvis regulerbar bunn. greit så lenge barnet ikke krabber. kan holde barnet unna farlige ting mens du er på do/i dusjen/kjelleren. negativt: hindrer barnet i å bevege seg naturlig. kommer ofte en periode hvor barnet ikke vil bli gått fra, ikke tåler at du er utenfor synsvidde og da hjelper det lite med grind. har ikke hatt det selv, brukte sprinkelsenga og/eller et tykt teppe på stua. da hun begynte å krabbe fulgte hun etter oss stort sett overalt : )
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Vi har også lekegrind. Sover der på dagtid av og til, leker med babygymmen. Har lekegrind først og fremst fordi vi har hund, og da kan jeg med lekegrind gå fra uten å være redd for noe. Vi har brukt lekegrind fra dag 1. Nå er vår gutt 2 mnd, men jeg ser at den kan være god å ha når han blir eldre og åler/krabber, for skal jeg ta meg en dusj så vet jeg "hvor han er". Men hovedgrunnen vår var hunden vår (verdens snilleste hund, altså) En annen grunn var når han begynner å krabbe, kan jeg likevel dusje uten å være nervøs for han.
*Rutletutt* Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Kjøpte det til storebror da han var ca 6 mnd. Var veldig greit å ha et sted han kunne leke som jeg visste han var trygg (da han begynte å reise seg opp overalt og falle å slå seg). Brukte den ganske lenge som "barnevakt" da jeg dusjet og var alene hjemme...da dro jeg hele greien inn på badet og han lekte seg oppi der uten at jeg trenkte å tenke på at han komm inn i dusjen til meg, fingret nedi do eller med toalettbørsten eller gikk ut av badet og ned trappen...likte seg oppi der han:o)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Lekegrind inngår i det jeg kaller nødvendig barnesikring. Og så bruker jeg den nesten ikke. Bare når det er nødvendig mht barnets sikkerhet i korte øyeblikk (eks. mors dobesøk mens ungen leker fornøyd i grind)etc
ekogm Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Forskjellig fra barn til barn. Eldstemann var veldig glad i den, lillejenta trives best på gulvet. Har heldigvis trappegrind, så det går bra. Smålego derimot må ryddes bort konsekvent. Kanskje kan du låne en lekegrind av venner eler slektninger så kan barnet ditt prøve den ?
MM med spire Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 jeg har brukt den lenge til gutten min... Han lå i den når han va rliten - er litt gulvkaldt hos oss. Han er veldig glad i leikegrinda si - hvis han er trøtt og sliten vil han heller sitte i leikegrinda på skinnet sitt å leike, enn å leike på gulvet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå