Gå til innhold

Er så lei meg i dag :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på møte med nav i dag, og det viser seg slik jeg trodde at jeg ikke får foreldrepenger....mangler 21 dager ca. Ååååå...jeg er så lei meg nå..går glipp av ca 50-60 tusen. Det er skikkelig urettferdig pga jeg var student frem til mai og har vært gjennom 2 SA og en EXU fra sept 06-februar 07. Dette har selvfølgelig ført til at jeg ikke kunne jobbe utenom skolen og siden jeg var student fikk jeg heller ikke sykepenger/dagpenger! Fikk også beskjed fra sykehuset at jeg ikke kunne jobbe/ta det med ro de første 3mnd av dette svangerskapet.....så selv om jeg hadde med bekreftelse fra legen min, så hjalp det lite........................det er sånn en ekkel følelse å være lei seg for det som er det største som noen gang har hendt meg i mitt liv-å bli mor!

Tårene bare triller....hvor urettferdig kan livet bli. Hvis jeg ikke hadde mistet den første gangen hadde jeg blitt mor i mai, og dermed fått utbetalt via lånekassa.

.....noen ganger må jeg bare le av hvor uflaks jeg har :/

Uff, dette ble et ordentlig sippe innlegg...ikke meningen, men må bare få ut litt av det som jeg har inni meg nå :(

Jaja..imorgen er det en ny dag, og med nye muligheter!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, noen ganger er livet surt og urettferdig!

Jeg er også student, og får bare engangsstønaden. Samboeren min trodde han uansett hadde krav på lønnet permisjon, og ble superlei seg da han fikk høre på nav at det har han ikke krav på.

Så vi er nødt til å spare hele engangsstønaden til neste år slik at vi har noe å leve for når samboer skal være hjemme i ulønnet permisjon.

Håper du klarer deg selv om du ikke får så mye som du hadde håpet på/beregnet. Man kan jo nesten få følelsen av at vi som har minst fra før, ikke får en dritt ekstra når vi trenger det...

Skrevet

Jeg kan nok ikke forestille meg hvordan du har det, jeg som har hatt fast jobb i flere år. Men jeg skjønner at livet føles litt tungt i dag ja. Men jeg tror nok uansett at ungen kommer til å føles som det største som har hendt i livet ditt selv om du har en litt tung dag i dag.

Gode lykkeønskninger sendes fra meg!!

Skrevet

huff syns synd på deg!! og bare 21 dager som skiller fra "himmel til helvete" :-( skikkelig kjipt da...

MEN penger er ikke alt !!! :-) Lykke kan ikke kjøpes for penger... Så dere får det sikkert til å gå rundt med de midler dere har/får da...

Lykke til

Skrevet

Hei.

Har du stipend og lån som student kan du jo søke om fødsels stipend som er en pen sum å ha med seg?

Bare et tips:o)

Skrevet

Hei og takk for alle innlegg!

Jeg hadde lån og stipend frem til i mai...men siden jeg ble ferdig da med bachelor graden min, får jeg ikke noe mere derfra...tror jeg da??!

Nei, jeg vet at penger ikke skaper lykke...men det skaper en trygghetsfølelse. Og å vite at jeg kun mangler de dagene er rådig urettferdig...spesielt når jeg hele tiden har holdt meg på den rette siden av loven. Men slik jeg ser det nå, så er tanken tilstede å rett og slett melde seg på nki fjernundervisning. (Får da støtte fra lånekassen)

Ellers så vet jeg at min samboer og jeg kommer til å klare oss...men det bryllupet som skulle vært til neste år kommer nok til å utsettes osv.....

Trodde bare endelig at ting hadde snudd seg litt for meg..at jeg endelig skulle være litt heldig, men det er vel det som kalles skjebnens ironi hehe....

...for all del....jeg vet at det finnes flere enn meg som har max uflaks med penger osv.....men det idag er det bare en litt tung dag for meg...har sikkert fått det på avstand til i morgen.

Jeg vet at jeg er heldig som endelig er gravid og at det ser ut til at det ordner seg denne gangen, og at jeg har en samboer som er veldig glad i meg.......men av og til syns jeg bare litt synd på meg selv hehe.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...