Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 klarer ikke slutte, vet det er egoistisk men klarer bare ikke. men det hef reagerer på er at legen sier at det er det samme når du slutter lissom (asså det er best å slutte med en gang) men det er bra for babyen om du slutter bare en måned eller en uke før termin f.eks. hm?? det er litt rart synes jeg, hva er egebtlig vits med å slutte da, hvis du har røyke hele svangerskapet å slutter den siste uka lissom, hva hjelper vel det??
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Åh,nei! Ikke nok ett sånt innlegg! Du kommer til å få høre det.. Jeg har ikke slutta helt jeg heller,men tar nedtrapping i samråd med lege og jm. Så for meg spiller det liten rolle hva de her inne som leker leger sier. Jaja,here we go again..
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 jeg regner med at det kommer til å komme en del dritt om det her (du må slutte, å det er farlig å bla bla bla.) men, det jeg egentlig lurte på var om det var noen andre som hadde fått samme beskjed av legen lissom, at det var det samme når du slutta??
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Har ikke slutta helt enda jeg. Men jeg får lite/ingen kommentarer av jm når jeg er der. Hun sier at det viktigste er at jeg trapper ned, og enhver røyk jeg ikke tar er bra. Da kan man hate seg selv litt mindre. Bare pass på å ikke ta all dritten som du kommer til å få innover deg. Ingen her er leger (vil jeg tro). Bedre at du kjører ditt opplegg med din lege.
2 tette - med flette Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 En venninne av meg røyket mens hun var gravid, og fikk beskjed av legen at så lenge hun klarte å holde seg til rundt 5 røyk om dagen, så fikk det være bra nok.. Hun røyket kanksje 20 hver dag, så et er jo betraktelig mye mindre hvertfall.. Tror heller ikke det er helt tiden å slutte mens man er gravid., hehe, hvertfall ikke for de rundt deg Selvfølgelig er jo det beste å ikke å røyke, men skjønner godt at du ikke klarer å slutte helt.. Jeg har vært røykfri i over et år og er fortsatt røyksugen..
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 nei det er ikke lett! du har vært kjempe flink da=) hold ut det er verdt det! vet egentlig jeg å, så ska prøve å slutte for babyn, kjedelig når babyn kommer å å ska ut å røyke lissom isteden for å kose med den lille=) hehe..
2 tette - med flette Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 tror det uansett er lettere å slutte da.. da har man hvertfall ikke alle disse hormonene pumpende rundt i kroppen
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 har ikke vært flink hvis du bare trapper ned da, du får blåse røyken i trynet på bebisen så fort den kommer ut også da.. så den får i seg nok tenker jeg på..Stakkars barnet ditt!
twoboys & a girl Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 Alt er bedre enn ingen ting. Lykke til:o)
~Mita~ Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 kan ikke forstå at å slutte å røyke når du blir gravid er vanskelig. Jeg Har røkt siden jeg var 14 og er nå 24, sluttet på dagen da jeg fannt ut at jeg var gravid. Var langt ifra vanskelig for meg å prioritere mitt barns helse fremfor røyken.
Teltpluggen Skrevet 19. september 2007 #11 Skrevet 19. september 2007 Det er ikke det samme for alle da Zitrus.. Det blir det samme som å si at ALLE fødsler er lite "lette" eller like "vanskelige".. Røyker ikke selv, så har aldri vært oppe i situasjonen, men syns likevel det er KJEMPEFLOTT at dere i alle fall prøver! Det viser jo at dere bryr dere, og vil det beste for den lille:) Dessuten er det å klaare å kutte ned en stor bragd det også! og det er LANGT bedre enn ingenting!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #12 Skrevet 19. september 2007 det er ikke bare bare å slutte. jeg klarte å slutte på 3 forsøk. jeg skjønner at det ikke er lett. det viktigste er at du fortsetter å prøve. man taper jo ikke på å prøve, det værste som kan skje er jo at man må prøve å slutte en gang til. for meg hjalp det å tenke på at jeg kan jo røyke så mye jeg vil når jeg har født(kommer nok ikke til å gjøre det) men det fikk meg gjenom den første uka. tror bare vi som har vært så heldige å klare å slutte skal prise oss lykkelige og heller komme tips og råd i stede for å kjefte, vet selv at når noen sa jeg ikke kunne røyke så ville jeg bare røyke dobbelt så mye, røyk er ikke bra for barnet uansett hvordan man vrir og vrenger på det. og det om at noen har fått beskjed om at det var greit med 5 om dagen kan jo være fordi at denne personen måtte kanskje slutte med noen medisiner og derfor ble veldig stressa og da heller kunne røyke fordi det var MINDRE skadelig enn de medisinene(kjenner ei i det tilfelle). kan aldri forestille meg at en lege kan si noe sånn til en ellers helt frisk dame, da er ikke legen frisk!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #13 Skrevet 19. september 2007 Jeg vil anbefale deg å gå over til å kun røyke KENT WHiTE i en periode.. MEn det som er da er at du ikke øker forbruket, begyn fra morgenen av med den røyken, ellers vil den virke latterlig mild (den har kun 0.1mg nikotin, mot 0.9i vanlig prince!).. Etter et par uker kutter du røyken helt... Funka for meg...foreløpig hvertfall=) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #14 Skrevet 19. september 2007 Er HI sitt innlegg en spøk eller????????????????????????? Jeg har ingen respekt for det valget dere har tatt om at dere ikke klarer å slutte å røyke under svangerskapet! Uansett hvilken unnskyldning dere bruker for å rettferdiggjøre det ovenfor dere selv!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #15 Skrevet 19. september 2007 er ingen som har sagt at noen er flinke til å trappe ned men jeg sa til lykkelee at du er flink som har slutta, men jeg må jo si at det folk er flinke hvis de røyker 20 om dagen å klarer å trappe ned til 1-2. (meg som starta tråden)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #16 Skrevet 19. september 2007 kanskje det hadde hjelpt litt ja, røyker vanlig kent nå da, men mye bedre med mindre i da=)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #17 Skrevet 19. september 2007 Røykerne skal noen alltid ta, men alle de innleggene om gravide som stapper i seg sjokolade og smågodt hver dag de slipper unna pes. Det er liksom som det skal være det at man spiser usunt. Alle vet at røyk er usunt, gravid eller ikke, men det er jammen meg mange andre ting som er usunt også. Bare for å gjøre det klart, jeg er gravid og ikke-røykende og synes ikke røyking og svangerskap hører sammen. Men jeg kjenner jeg blir litt irritert på at røykerne skal få alt peset, mens andre får nesten et klapp på skulderen for å proppe i babyen insulin, e-stoffer og andre kunstige søtningsmidler. Blir litt stenkasting i glasshus her... men alle har jo selvsagt rett til sin mening.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #18 Skrevet 19. september 2007 Det er noe av det mest egoistiske jeg vet om...folk som røyker mens de er gravide! Å la sitt eget behov gå ut over babyens helse er helt absurd og grusomt. Stakkars barn!!!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #19 Skrevet 20. september 2007 jeg syns det er dumt av dere å skrive at henne er egoistisk!! tenk dere om... er det bedre at hun tar seg en røyk og ikke stresser, eller blir deprimert... det er faktisk mange som blir anbefalt å trappe ned,men ikke slutte pga stress og diverse depresjoner.. jeg har røyka siden jeg var 13 er nå 23... jeg sluttet på dagen men på en "fest" tok jeg meg noen røyk... det er ikke lett å slutte men nå har jeg klart det....
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #20 Skrevet 20. september 2007 En sjokolade om dagen gir ikke større risiko for lav fødselsvekt og dødfødsel, men det gjør en røyk om dagen!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2007 #21 Skrevet 21. september 2007 Jeg har røyka i 17 år,20 til dagen.Men det var ingen problem å slutte da jeg ble gravid.Syns det er barnemishandling jeg.og ikke sammenlign det med å spise sjokolade.Ungen får ikke kvelningsfornemmelser,høy puls og kryper seg sammen i 6 timer etter en sjokoladebit.Lurer på hvilke leger som sier det er bedre å røyke 5 til dagen enn at mor er stressa.Klart det ikke er bedre.Hadde aldri hatt sammvittighet til å utsatt mitt lille ufødte barn for dette. jeg disser dere for å ikke slutte. hjelper det ikke å se video hvor det er dokumentert hvordan fosteret reagerer på røyk?
GuriGuri Skrevet 21. september 2007 #22 Skrevet 21. september 2007 Jo fortere jo bedre!!!! Det ufødte barnet lider under røykern! Kommer du til å røyke inne med barnet på fanget feks? Bare fordet om du ikke kan SE barnet så skjer skaden uansett. Barnet får problemer. Leste i en avis om et forskningsprosjekt, de tok UL når moren tente en røyk. Barnet reagert med høy puls, urolighet og i peroden den "deilige" røyken varer og en god stund etterpå så har barnet vesentlig lavere oksygenopptak. Skjønner at det er vanskelig å slutte, men du har verdens beste motivasjon. Du er GRAVID! Kast røyken og ikke se deg tilbake, sier du hele tiden til deg selv at du IKKE karer det nei så klarer du det ikke. Jeg kuttet ut med en gang. Savner en røyk i ny og ne men i det store og det hele var det ikke SÅÅÅ grusomt! KOM IGJEN! ;-) Ikke ment som et FY innlegg, men her må man innse at man faktisk volder barnet skade. Det er bare en realitet. Håper du klarer det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå