Fabelaktiv Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Hvis vi skal ha så må den stå i stua trur jeg.. hvor mye bråker din og hvilket merke er det? Varmer det bra? Merket dere forskjell på strømregningen? Og.. er den stygg?
La Perla Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Den bråker lite, varmer mye og reduserer dermed strømregningen betraktelig og - ja - den er dessverre stygg.
Heli 79-har jente+ gutt Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Vi har panasonic varmepumpe. Har den hengende på veggen helt nederst i stua. Er ikke "stygg" der den henger. Varmer kjempegodt. Synes det er en drøm å komme hjem når en har vært borte så er det godt å varmt. Samme når en står opp om morgenen. Den bråker lite, det er med det samme det starter opp og det er kaldt ute, men etter en stund setter den ned farten og da legger vi ikke merke til den. Strømregningene ble heller litt mindre faktisk. Den varmer jo hele huset så vi slipper å ha andre varmeovner.
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 vi har. i stua og nei den er ikke spess fin å se på men du blir vant til det. den varmer veldig bra men vi fyrer i tillegg for den merkes på strømregning men hvis du er vant til å fyre med strøm til vanelig så er det ikke så ille. tror ikke den bruker så mye mer enn en vanelig vartmovn på full styrke. men husk på at hvis du bare bruker pumpa kan lufta bli tørr og det er ikke bra for de minste. så lufting er viktig. husk å montere den på mur hvis det går for det gjorde ikke vi og da hørtes det ut som vi var med danskebåten når den gikk. hvis du gjør det så skal du ikke høre så mye til den egentlig.
snartmammapåny Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Vi har våres i stua. Bråker litt, eller kan ikke kalle det bråk, heller susing, men tenker igrunnen ikke over den, er jo så vandt til å ha den her. Våres er ca 5år gammel da, så de nye pumpene suser nok litt mindre enn den vi har. Den varmer veldig bra, vi har stor stue og kjøkken den i hovudsak dekker, men varmen fordeler seg også ut i gangen og inn mot soverommene. Om vi har hatt den av en stund og det blir litt kjølig så tar det bare en liten time før tempraturen i huset er oppe i normal temp. HAr ikke erfaring uten pumpa, men litt forskjell på strømmrekningen er det nok vil jeg tro, er jo derfor mange skaffer seg disse vidunderne. Stygg? JA... eller den ser jo ut som en varmepumpe. Synst ikke slike varmepumper er no fine, iallefall ingen av de jeg har sett...hehe
Fabelaktiv Skrevet 19. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. september 2007 Tusen takk - må bestemme oss snart, for her har vi ytterst få varmeelementer oppkoblet
☆Monkey Business☆ Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Jeg vil anbefale Fujitsu Siemens, den varmer godt, lager ikke lyd og er ikke kjempestygg......er kjempefornøyd med den:)
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Vi har en som står helt øverst oppunder taket, suser litt, og det er en Toshiba, og varmer kjempebra, og vi merker det betraktelig på strømregninga.. Den er ikke styggere enn vanliger ovner som står på gulvet..
Fabelaktiv Skrevet 19. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. september 2007 Supert! Da har jeg litt merker å søke på
ღDidrikmamsenღ Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 Vi har akkurat bestilt oss panasonic vi. Får den montert i løpet av neste uke. Selgeren sa det var det samme som å ha 4 ovner med 1000 watt stående på maks, så har ganske høye forventinger. Stygg, jepp, varmt og godt, jepp. (svigers har)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 19. september 2007 #11 Skrevet 19. september 2007 vi har toshiba varmepumpe. Innedelen bråker ikke (du hører jo det blåser litt da..men det skulle jo bare mangle:o)) Vi kjøpte designmodellen, så den er ikke stygg å se på.. Vi kjøpte en stor utedel, og to innedeler. den i stua har vi høyt på veggen..da vil den aldri bli i veien for eventuell ommøbelering, og i stua er det såpass mye sirkulasjon (folk som går rundt pluss takvifte) så det har ikke betydning for hvor på veggen den er. Vi har den andre delen oppe på soverommet til poden..han rom kommer opp i 30grader på sommeren, så vi måtte ha en eller annen form for airkondition (vi har dør inn til vårt rom fra hans rom så vi åpner opp mellom så får vi alle utbytte av den) Den delen som er på podens rom er nede ved gulvet ettersom vi ikke beveger oss så mye rundt der inne, og om den er opp underf taket så vil mye av varmen bare forsvinne gjennom taket (siden varme stiger) vi er INNMARI godt fornøyd med pumpa.. vi kan stille luftfuktghet, varme, airkondition og har timer-funksjon så den slår seg på en time før vi står opp og slår seg av når vi ønsker det (kan stille flere punkter i døgnet) I tillegg så kan jeg ha den på luftrensing..den bruker jeg når jeg vasker og da blir lufta kjempedeilig om "ny":o) Veldig deilig å bruke hvis vi har lagd mat som lukter litt (fisk ol), for da forsvinner fort den vonde lukta ut:o) toshiba pumpene kom best ut i test i forbrukerrådet og dine penger 3 år på rad.. anbefales på det varmeste:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå