Gå til innhold

Flere som skal ha planlagt KS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til samtale neste uke ang. keisersnitt.

Har født en gang før, og det gikk veldig bra. Så i utgangspunktet er jeg veldig klar for en vaginal fødsel igjen!!

Derfor gruer jeg meg litt...

Det er så mye skremselspropaganda rundt KS. Syns det virker litt skummelt med denne operasjonen.

Er her flere som skal ha KS? Er det bare meg som er lit nervøs?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent oss til tanken her nå :-) det blir annerledes men vi gleder oss! Det går stort sett alltid greit.Les heller de GODE KS historiene hvis du gruer deg.På sykehuset blir du iallefall tatt godt vare på.

Skrevet

Jeg er fullgåtte 32 uker idag, og fikk forrige uke vite at det veldig sannsnlig ble keisersnitt. Har både stor muskelknute på livmor og foranliggende morkake og babyen ligger i tverrleie. Har fått beskjed de tre sisye ultralydene at det ligger an til keisersnitt, men nå ville de avvente til uke 35. Synes det er det verste, å ikke få endelig svar. Og nå føler jeg uansett en utrygghet ved å skulle starte en vanlig fødsel som kanskje ikke ender bra. Jeg gruer meg derfor ikke for planlagt KS,for da vet jeg at apparatet er tilstede for nettopp denne operasjonen. Har bare hørt positivt fra de venninner jeg har som har tatt det.

Men som sagt; mest slitsomt å ikke få et endelig svar...

Jeg er positiv og tror det blir en fantastisk opplevelse uansett. Har ikke hørt skrekkhistorier for planlagte KS...

Skrevet

Jeg skal ha planlagat keisersnitt.....om 2 uker og 5 dager!!

Skrevet

Jeg har tatt keisersnitt for 3 år siden på grunn av setesfødsel og skal ha keisersnitt når jeg er 38-39 uker på vei, bare 7-8 uker igjen på grunn av hjertestans 2 ganger mens jeg var 8 og 15 uker på vei. Derfor får jeg planlagt keisersnitt.

Skrevet

Hei

Jeg skal ha planlagt keisersnitt om 6 uker.

Vi fikk vår første sønn for 12 år siden. Han ble født vaginalt. Det ble en tøff fødsel, han sto fast og ble forløst med vakum. Jeg er avstivet med stang langs ryggraden, scoliose, og ortopeder på st.Olav mente det var årsaken til en noe problematisk fødsel. Jeg måtte også foreta en ny operasjon i ryggen etter denne fødselen.

Gutt nr 2 ble forløst med KS for 3 år siden. Gynekologene tvilte på ortopedenes råd om at jeg burde forløses med KS, men jeg sto på mitt og fikk invilget KS. Det ble en fantastisk fødsel!

Jeg fikk epidural og var "hjertlig" tilstede hele tiden. det gikk så fort, smertefritt og jeg var så beroliget av den fine stemningen i operasjonsstua. Jeg var i kjempeform, og var oppe og gikk med en gang bedøvelsen var ute. Arret grodde veldig fint, ingen smerter overhodet. Amming var heller ikke noe problem.

Så nå ser vi fram til et nytt KS :-)

Ingen ting å grue seg for, det er bare fint når det er planlagt keisersnitt.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...