♡Minimus nr2♡ høygravid Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Er det noen som har sluttet å gå til jordmor under svangerskapet? Går til jordmor og ønsker ikke å gå til henne mer. har vært mange forskjellige j.mødre til nå pga hun faste har vært sykemeldt. Hun faste er tilbake nå og jeg merket med en gang at jeg ikke har noe kjemi med henne. Er 2.gangs fødende så jeg har jo vært igjennom dette med svangerskap før. Kommer bare å gå til legen min fremover. Gruer meg litt til å gi beskjed til jordmora. Hva skal jeg si???
anette1982 Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 bare fortell henne at du heller bare vil gå til legen, og viss hun maser om hvorfor så bare si at kemien ikke stemmer helt. det er jo enklest å si det som det er.... lykke til. =)
Bdancer Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Hvis du pleier å avtale fra gang til gang når neste time blir - så bare si at du ønsker å gå til legen neste gang, så kan du eventuelt ringe for å bestille ny time senere etter du har vært der. Men du trenger jo ikke ringe. Hvis dere ikke avtaler ny time så trenger du jo ikke si noe.
72moddelen og tulla Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Skal ikke gå til jordmor, går til min gynokolog jeg, har ul på kontoret så jeg får hilse på knøttet hver gang, he he
Tutla84 og ICSI turneren Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Jeg kommer ikke til å gå mer til jordmor....... Er 1.gangs, men liker ikke jordmor. Så jeg kommer bare til å gå til legen fremover.
MC81 Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Kan du ikke ringe ned en gang å snakke med resepsjonen, så slipper du å sitte rett ovenfor henne og si det!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Tenkte også i utg.pkt å gå litt til lege og litt til jordmor, men etter å ha vært en gang hos hver har jeg egentlig lyst til bare å gå til legen min. Hun var alle tiders og tok seg god tid, så synes ikke i mitt tilfelle at jordmor har så mye mer å tilføre som så mange andre synes... dessuten synes jeg ikke hun var så "varm" og direkte som jeg skulle ønske... men har allerede booka neste time med henne (m et besøk hos legen imellom), så får se da... synes jo det er så leit overfor henne da hvis jeg ikke vil gå til henne lenger - er jo ikke noe feil med henne, hyggelig og alt, men ikke den rette for meg :-)
turbohege Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Jeg har også tenkt og gi beskjed om at jeg ikke ønsker gå til jordmor. Er 24 uker på vei og bare vert der en gang. Omtrent det første hun sa til meg var.....oi, har du lagt på deg så mye??? Kjente den korte lunta mi(som i tillegg har blitt kortere under svangerskapet) bokstavelig talt tok fyr. Nei, likte ikke henne, og tenker nok at lege er mer enn godt nok. Ihvertfall i mitt tilfelle.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 Jeg har også hatt problemer med å fine kemien med jordmor de to andre gangene jeg var gravid. Første gangen var jeg ganske ung, og følte ikke at jordmora tok meg alvorlig, eller..Hun mente vel at hun visste best ting som handlet om min kropp osv siden jeg var så ung og uerfaren:( Andre gangen fikk jeg ei jordmor som var veldig merkelig.. og slutta å gå til henne etter et par ganger. (Hadde med kjæresten for at han skulle se at det bare ikke var mine hormoner som syns at hun var rar, og da han, lettere sjokkert, sa seg enig, var det ikke vanskelig å ringe å avbestille de andre timene....) Det som derimot skjedde var at jeg fikk henne som jordmor under fødselen, og da var hun helt super. Det var litt snodig da, men vi hadde også en jordmorstudent med, og de var kjempeflinke begge to! Tror bare ikke hun passet til å sitte på et kontor... Oi, dette ble litt langt, men poenget er at hvis du ikke syns at jordmoren "passer" til deg, er det bedre å gå til legen hvis du liker han bedre. Jeg skal gi jordmoren en ny sjangs denne gang da. Hvis det ikke er match denne gang, må jeg vel kanskje revurdere tanken om at det ikke er meg det er noe feil med... På den andre siden er jeg veldig glad i legen min, og syns han er veldig flink, så kanskje ikke jordmødrene "når opp" til han..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå