Gå til innhold

6mnd og klar for mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er nettopp blitt 6 mnd og det er vel på tide å innføre litt annet enn bare pupp. Finnes det en oversikt noe sted over hva, hvor mye og hvor ofte de bør få? Har gitt litt grøt når vi spiser middag i femtida, hun ser ut til å like det, men spiser bare et par spiseskjeer. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk en brosjyre hos HS som heter "mat for spebarn" utgitt av helsedirektoratet, den var veldig nyttig. Du kan enten søke den opp på nett på helsedirektoratets sider(tror alt skal ligge der) eller så kan du høre med din HS om de har den.

Vi begynte med å gi et par tskjeer de første dagene, økte så gradvis me en og en tskje grøtpulver hver dag. Etter 4 dager begynte jeg med to prøveposjoner per dag. Altså en liten på morgonen og en liten på kvelden. Så har jeg gradvis økt posjonene etterhvert som småen klarer å spise mer og mer. Gav fruktpurre til måltidene siden småen ikke likte grøten på trinn 1. Nå når vi er på trinn 2 så går grøtspisingen litt bedre.

Etter ca 1mnd med grøt begynte jeg med middagsglass. Gav også da prøveposjoner de første 4 gangene og økte så på til større posjoner etterhvert som småen ville ha mer og mer.

Skrevet

Tusen takk, da skal jeg lete etter den brosjyren!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...