Gå til innhold

veldig høyt sf mål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ligger på 36 cm i uke 36...godt over grønne streken. noen andre? er det normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei er i uke 33 og har 35 cm sf mål . jeg skal på ultralyd til neste uke for og skjekke vekt og fordi den ligger i sete leie. legen synes nok magen var stor men sa ingenting om at det var unormalt.

Skrevet

hadde sf mål på 30 cm i uke 29. Her gjør vi skam på alle normal kurver å legger oss godt over:) Er små spent på om det kommer en kjempebaby eller hva det gjør... har ligget høyt over kurven hele vegen, men lagt på meg kun 0,5 kg.....

Skrevet

Jeg låg lant over den grønne streken lenge, helt til hodet festet seg. Da begynte det å flate ut. Jeg er i uke 39 nå og ligger på den røde streken. Har aldri fått beskjed om at noen av delene er unormat. Vet at jeg bærer en stor baby, men vet ikke om det har noen sammenheng med sf-målet.

Skrevet

jeg ligger på 38 i uke 39.. vet vi får en kjukk baby med (heldigvis) normalt hode. har vært inn på UL for det. han veier rundt 4000-4500!

men målene er ikke helt å stole på da..

Skrevet

han er forresten 23% større enn gjennomsnittet.

Skrevet

Hei

jeg ligger på 37 cm i uke 33. Stor mage, ja :-)

har vært på ul forrige uke, en stor gutt, men også mye fostervann. Alt er fint sier gynekologen.

Lå langt over grønt område med førstemann også. Faktisk forsvant streken ut av arket/skjemaet på slutten. Da fikk vi en gutt på termin, han var 4020 gram og 52 cm lang - ikke så veldig stor da.

Legen min sier at sf mål ikke alltid sier noe om barnets str. Vi kvinner bærer forskjellig og har ulike kropper og vekt i utgangspunktet. de som er lang i livet/ryggen har ofte mindre mager, vi som er korte har ofte tilsynelatende større mager :-)

sf målene viser uansett legen/jordmor om barnet vokser som det skal, om det plutselig blir mye fostervann etc

Du er normal, lykke til :-)

Skrevet

målte idag og har 31 cm i 28+4....får jeg stor baby da eller?

Skrevet

trenger ikke bety hverken det ene elller det andre bare at vi bærer barnet ulikt og jeg har født en jente på 4.5 kilo og det tok 4 timer så trenger ikke å være verre fødsel heller. lykke til alle sammen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...