*3 gutter i hus* Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Noen med et enkelt og greit tips til middag?? liker ikke å lage mat er heller ikke flink :-( men mat må heltene mine (på 6 og 8) ha :-)
pandabjørn Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 tror jeg skal lage pannekaker i dag jeg er heller ikke noe kokke hehe heller sambo som er flink foran grytene her
Pampers123 Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Spaghetti og sånne småpølser skal vi ha i dag.. Lasagne?Gryterett?Fisk?Kylling i pita?
Impulsiw Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 pølse og lompe! En slager vettu...hehe.. eller risengrynsgrøt, det er ungene glad i. Taco er lettvint og godt hvis ungene liker det. PANNEKAKER (sitt og stek eller stekte pølser og pasta... Alt er skikkelig lettvint... hehe..
*3 gutter i hus* Skrevet 19. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2007 min mann har self gått på kokk og servitør...bare sånn at jeg føler meg litt ekstra (om mulig) dårlig på det!! men han liker ikkje å lage mat (??) og jeg vil jo ha maten klar når han kommer hjem....min yngste er en sånn som ikke spiser noe...blir SÅ fortvila!!!!!! Ikkje pasta,kjøttdeig iverfall :-( Flere tips????????
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Vi tar hamburgere i dag.
DeeDuck Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Fiskeboller! Med bacon og deilig sitronpepper i sausen blir dette knallgodt. Og masse grønnsaker og poteter til. Nam nam :-)
ruffen Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Pølse og hjemmelaget potetstappe (mye bedre enn den i pose, den smaker lim!) Og så slipper du å lage saus. ) Potetstappe lager du raskt og enkelt med å skrelle passe mengde poteter. Ville har regnet to mellomstore poteter til hvert av barna, og kanskje tre til deg, alt etter hvor sulten du er. Det går alltid mer poteter til stappe enn vanlige kokte. Kutt dem opp i biter på 2-3 cm, og kok til de er gjennomkokte. Det går ganske fort siden de er i biter 5-10 min. Mos potetene med 1-2 ss smør/margarin og ha oppi melk til stappa får den konsistensen du ønsker. (Ikke så mye som trengs). Kanskje littegrann salt, og så er den klar. ) Vil du ha mer grønnsaker, så kan du jo koke noen gulerøtter i skiver, eller andre grønnsaker ungene liker og ha ved siden av.
*3 gutter i hus* Skrevet 19. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. september 2007 hm denne var ny for meg! hihi bacon oppi?? kansje jeg skal IMPONERE med denne?? hihi
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 Var på butikken i dag, og kjøpte en pose betasuppe og rundstykker som vi skal ha her i dag. Skal skjære opp røkte pølser å ha oppi, så blir det litt kjøtt også I morgen tenkte jeg å lage hjemmelaget lapskaus.. Kjempe enkelt:) 2 poser lapskausblanding og køtt (her kan du bruke det du selv ønsker og mengden du selv ønsker) Jeg bruker ca 600-800g kjøttdeig og har oppi. Ca 1l vann og 5 kjøttbuljong terninger. La dette så og koke til grønnsakene er gjennomkokte(ca 30 min) og evt bruk gato negro for å få brun lapskaus:)
-Lady Godiva- Skrevet 19. september 2007 #11 Skrevet 19. september 2007 Her blir det nå i hvert fall hjemmelaget kjøttpudding med bacon og purre. Superenkelt og utrolig godt :-)
*3 gutter i hus* Skrevet 19. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 19. september 2007 hm dette høres vansklig ut! hihi el?? hjemmelaga kjøttpudding??? er imponert over dere jenter! Er ALLE her inne sånn supermams som kunne vert ei husmor fra 1960 el?? *bare missunli her altså*
-Lady Godiva- Skrevet 19. september 2007 #13 Skrevet 19. september 2007 Ikke jeg nå i hvert fall - heller tvert imot. Kjøttpudding tar cirka 5 min å "smekke i sammen",men den skal ha halvannen time i ovnen. Syns i grunnen bare det er greit,for da er det liksom bare poteter og tilbehør som må kokkeleres når puddingen nærmer seg ferdig. Gjør ikke noe om den blir stående en god stund ekstra i ovnen heller,så det er i grunnen en avslappende middag å lage.
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 19. september 2007 #14 Skrevet 19. september 2007 Dudde!! Kan ikke du legge ut oppskriften på hjemmelaget kjøttpudding ...fikk så lyst på det...namnam
Gjest Skrevet 19. september 2007 #15 Skrevet 19. september 2007 Her blir det biffsnadder med stekt sopp & løk,bearnaisesaus,pommes frites & tomater
-Lady Godiva- Skrevet 19. september 2007 #16 Skrevet 19. september 2007 Kjøttpudding. 1/2kg farse 1 egg 1 ts potetmel 1/2 dl melk salt pepper 1/2 finhakket løk Blandes sammen i en bolle til det blir en jevn "deig". Smør en ildfast form (f.eks "lasagneform") med Kviteseidsmør. Dekk bunnen med purreskiver,og tøm oppi "deigen". Dekk toppen av puddingen med rå bacon og noen purreskiver + en stor klatt med Kviteseidsmør. Stekes i vannbad på 150 grader i ca 1,5 time (nederst i ovnen.) Jeg pleier å legge inn noe ekstra Kviteseidsmør et par ganger i løpet av steketiden. Dette er ikke nødvendig,men det blir vanvittig godt som "saus" når det har ligget og godgjort seg sammen med puddingen,purren og baconet under steketiden.
velsignet med to Skrevet 19. september 2007 #17 Skrevet 19. september 2007 Her blir det hjemmelaget kjøttsuppe i dag. Kjøttet står til koking nå, grønnsakene er ferdig kuttet så det er bare å hive dem i gryta når det nærmer seg middagstid
*mam* Skrevet 19. september 2007 #18 Skrevet 19. september 2007 kalkun kjøttpølser med brun saus, poteter og gulerøtter er lett å lage;)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 19. september 2007 #19 Skrevet 19. september 2007 vi skal ha risotto med baguetter og salat :=) sambo er så glad i det, og han må tilbake på jobb i kveld så tenkte å lage noe som han liker ekstra godt:) hehe
*3 gutter i hus* Skrevet 19. september 2007 Forfatter #20 Skrevet 19. september 2007 hva har du i denne risottoen???? høres godt ut! Her blir det kylling og ris...med salat attmed :-) sambo ringte akkurat :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå