Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 må bare få ut litt tanker her... vet ikke hvor jeg skal begynne så jeg bare begynner en plass.... vi kjøpte et hus for litt over 1 år siden, alt så bra ut for oss. god økonomi og hadde alt vi trengte. regningene var i rute og ingen problemer der. Men så begynte oppussingen, hadde tatt ekstra lån for og pusse opp huset. men di pengene ble borte før vi var halv ferdig, dette var pga at vi måtte grave ned sånn minirense annlegg, og det kom på over 100.000 med alt graving og rørlegger og div. (har en samboer som ikke sjekker priser og finner det billigste). så nå sitter vi her med masse regninger. vet ikke hva jeg skal gjøre... oppå det hele fant vi ut at jeg er gravid igjenn, var 9 uker før vi fant det ut. planen var og ta abort, jeg var på ultralyd for og finne ut hvor langt på vei jeg var og skrev under på di papirene man fyller ut i forbindelse med en abort. tok noen blodprøver og dro hjem, jeg skulle bare ringe og si ifra når di skulle bestille en operasjonssal til aborten. jeg viste jo egentlig før jeg dro dit at jeg ikke ville ta abort. (har forresten 2 barn fra før og er bare 21år.) sitter her nå og er snart 17 uker på vei. tenker hver dag på om vi tok den rette avgjørelsen. synes ikke at det er rettferdig mot barnet og komme til verden når det bare er kaos.. jeg vil bare selge huset og leie et hus eller ei stor leilighet, er så mye lettere, slipper alle utgifter med velikehold og avgifter til staten... og på toppen av det hele var jeg på kontroll hos jordmor i går, og hun vil jeg skal begynne og gå til pysolog. hun sier at det er fordi at jeg hadde en sånn tung fødsel sist. og siden jeg ikke fikk melka igeng ordentlig uten hjelp fra pappan min. han måtte komme og legge ungen til brystet nesten hver gang jeg skulle amme barnet. jeg tror jo selv at jeg kunne hadt godt ut av og snakke med noen om tankene mine. det hjelper kanskje.... det ble et veeeldig rotete innlegg. Takk til dere som tok dere tid til og lese dette, tar gjerne imot råd..
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Hei... synes ikke du bør tenke på at du har gjort et dumt valg pga av økonomi. Moren min var alenemor med meg og vi hadde bestandig dårlig råd. Men det gjorde ingenting for meg.. Hvis du vil kan du ta kontakt med Huma Nova. Der er det noen utrolig flinke terapeuter (ikke psykologer) og det er veldig billig. Jeg synes jeg fikk mye mer ut av det enn en psykolog. Bare et forslag... Men hva sier samboeren din om å kjøpe leilighet da? Det hadde jo sikkert ikke vært så dumt.. =) Ønsker deg i alle fall lykke til.
Gjest Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Hei du, For en utrolig lei situasjon dere har kommet i. Jeg synes at dersom jordmor mener at du har godt av å gå til psykolog, så bør du prøvde det. Det er alltid greit å kunne få snakket om det som er trøblete, og samtidig få litt profesjonell hjelp til å komme deg videre. Går det ikke an å be om et møte med banken vedr. de økonomiske problemene? Kanskje de kan lage en nedbetalingsplan til dere? Dessuten er det vel sannsynlig at dere vil tjene mest på å få det ferdig, framfor å gi dere halvveis. Uansett om dere velger å selge nå eller ikke.
mrss83 Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Kjøpe leilighet kan jo være lurt, det er dyrt med hus. slik at du får litt mindre bekymringer hvertfall. Synes du tok rett valg med å beholde. hadde du valg annerledes kunne du angret resten av livet. Og du kommer til å elske barnet ditt like mye som de 2 andre og ta like godt vare på det selv om dere har mindre penger. lykke til
twoboys & a girl Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Kjøpte å leilighet for ett år siden, å rentene har bare gått opp og opp og opp og opp... I tillegg så har sambo startet nytt firma,han er borte mesteparten av dagen for å få endene til å møtes. Ikke så lett med over 3 mill i lån. Jeg har gått sykemeldt i 6 mnd nå, med alle plager. I tillegg så har jeg et barn fra før som er veldig krevende. Slitt med kolikk, anfall, pottetrening, ulydighet, lite søvn, fødselsdepresjon. +++ Har nå fått en hyggelig dame å prate med frem til fødselen, hjelper litt. Ønsker deg masse lykke til, og håper alt ordner seg for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå