Gå til innhold

Er dette normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke fått babyen min ennå, så jeg er ikke så inne i dette med mating, mengder, vekt etc. Men i helgen ble jeg litt sjokkert. Hadde besøk et par dager av en venninne og hennes 4 mnd gamle datter (som er født 1,5 mnd for tidlig!). Babyen er så SVÆR!!! Nesten ikke så jeg orket å bære henne opp trappa engang. Vekten viste nesten 10 kg.

Ungen virker helt desperat etter mat og kan ikke få det i seg fort nok, spiser NAN2 fulle flasker og på morgenen og kvelden fikk hun grøt i tillegg til 1 full flaske melk. En gang var hun ikke engang mett etter en hel flaske og mammaen måtte varme en til. Ble faktisk bekymret for om jenta er frisk, tenkte på sukkersyke etc, men jeg ville ikke si noe som kunne skremme eller såre moren. Er det virkelig vanlig at de spiser så mye og at de veier så mye, spesielt med tanke på at hun er født for tidlig og egentlig på en måte kun er 2,5 mnd gammel? Hun er så tykk at øynene liksom blir sammenklemte og kroppen er vanskelig å bøye, det ser ikke behagelig ut....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun gir altfor mye mat til babyen sin, Stakkars, hun vil nok slite med vekta seinere. Man skal forresten ikke begynne med nan2 før de er et halvt år.

Skrevet

På NAN2 pakken står det fra 4 mnd.

Enig med deg at hun gir babyen altfor masse mat.

Skrevet

NAN2 kan man begynnte med når babyen er 4 mnd. Samme med hipp..

Skrevet

Da tror jeg hun begynte veldig tidlig med NAN2, for det har jenta fått siden sist jeg så henne i begynnelsen av juli da hun var litt over 2 mnd gammel (minus de ukene hun er født før tida...).

Det er vel dumt å si noe om det til mammaen, for da blir hun sikkert såret og lei seg, men jeg synes nå det er dumt å overfore et barn så kraftig. Håper de sier i fra på helsestasjonen etterhvert så hun slipper å få vektproblemer og sånt....

Skrevet

Uff, det hørtes ikke bra ut, kan det være et syndrom eller noe kanskje? Siden ungen ikke blir mett mener jeg....

NAN2 kan man forresten bruke fra fødselen av om man ikke ammer i tillegg.....

Skrevet

hm, kan hende babyen er tørst, prøv å foreslå for venninna di at hun skal få litt vann?

mme-barn er ofte tørste, og det er ikke egentlig bra å gi melk som tørstedrikk da, når det blir så mye...

-da blir de overvektige, og kan få store problemer senere i livet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...