Gå til innhold

Tror gutten min er mørkredd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor man kan kjøpe sånn nattlampe, som ikke er brannfarlig og som kan stå på om natta på rommet hans.

I flere netter har vi våknet av at lillegutt griner i senga. Vi går inn, koser han på kinnet, gir ham smokken, sier han må legge seg ned igjen. Med en gang vi går ut og lukker døra hylgriner han. Han gir seg ikke før vi kommer inn igjen. I natt hjalp det å ha døra på gløtt og lyset i gangen på, så kanskje nattlampe hadde vært noe? Hva sier dere

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,det kan godt være at han e mørkeredd.. Hadde det sånn med jenta mi å,sov lenge med døra igjen å mørkt rom,men plutselig snudde ho om å måtte ha døra på gløtt... Kan å vær at han har mareritt på natta,da roa dæm sæ jo som oftes når det kommer en voksen inn å trøsta osv... Vet at jysk har sånne som man sett i stikkkontakten som gir ett svakt lys,men vet ikke om de burde vær på om natta... Men det kan også vær betrygganes å ha døra litt på gløtt... Det må dattra mi ha enda å nu e ho 6 år =)

Skrevet

Er vel ikke mørkeredd..men vil vel ikke sove?

Skrevet

Jeg så noen kjempe søte på ikea, som var utformet som små figurer. Ellers så er det sikkert noe de har i de fleste lampe butikker.

Skrevet

Jenta mi er også sånn, jeg må la døra hennes stå litt åpen når hun legger seg, etterpå luker jeg den igjen etter at hun har sovnet!

Skrevet

redsel for mørket er i så fall noe dere har påført han. er som hun over sier...vil vel ikke sove og bruker det man kan...

er tull at så mange er "mørkeredd"

Skrevet

Venninna mi sier at babyen hennes på 3 mnd er mørkeredd..hallo?? Babyer har levd 9 mnd i stummende mørket. Og ikke bare det, venninna mi lot babyen fra dag 1 sove med lyset på. Nå er han avhengig av lys på, sånne lysfigurer osv...

Så mørkeredd er ofte (sier ikke alltid) skapt fra foreldrenes side. Tror det med mørkeredd kommer når ungene blir mye eldre og lager seg fantasier og skremmer hverandre osv..

Skrevet

hva vet du om det???

Snarere er vel ikke selve mørket som er skremmende for mange, men å være alene i mørket!! Vi må respektere at også små barn kan være redde.

Vi har en liten spøkelselampe fra ikea, men det er fordi jeg ikke vil ha det helt stappmørkt. Greit med bare litt svakt lysskinn hvis hun våkner eller vi våkner. Snuppa sover på vårt rom enda hun er 19 mnd.

Skrevet

Gutten min bruker den nattlampa fra ikea som er nevn over her, den står på et lite bord en halvmeter fra senga... Jeg synes den er grei fordi den lades opp, og kan brukes uten ledning, liker ikke ting som han kan kveles av på rommet hans der han er alene...

Men den står bare på til han har sovna, og jeg bruker den hvis jeg skal inn å gi ham sutten eller lignende i løpet av kvelden / natta, for å ikke slå på mer lys enn nødvendig og forstyrre ham....

Skrevet

Her er lillegutt på ti måneder mørkredd. Han blir redd når han våkner hvis han ikke kan se noe i mørket, hvis det er litt lys på ser han seg kort rundt og sovner igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...