LizzyG Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Hvordan gikk det med arret i neste fødsel. Revnet dere mer/mindre og evt revnet dere i det samme arret? Jeg ble klippet, så lurer på hvordan det er når du skal føde nr 2.
Gjest Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Revnet masse førstegang, grad 3 og ble sydd i over en time, men mest var innvendig. Revnet litt utvendig med nr 2 og bittelitt med nr 3. Tror jeg revnet litt på samme steder ja.
nenja Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Revnet litt med nr. 1 og måtte sy 3-4 sting. Måtte sy akkurat like mye med nr. 2, men aner ikke om det var det samme stedet. Tviler på det da arrdannelse vel ofte er hardere enn vanlig hud. Med nr 2 har jeg så og si ikke merket noe til stingene etter fødsel, - det gjorde jeg med nr. 1.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Jeg ble også klipt første gangen pga hun ble tatt med vakuum. Med nr 2 gikk alt naturlig, og jeg revnet bare bittelitt, dem sydde kun 3 pyntesting som dem kalte det. Merket ingenting til at det hadde vært klipt og sydd der nede jeg. Og jeg kom meg myyyyye fortere andre gangen. Første gangen måtte jeg sitte på pute lenge etter fødselen hvis jeg skulle sitte på harde stoler, nå gikk det "helt smertefritt", hadde bare vondt i 2-3 dager.
LegallyBlond Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Var veldig bekymret på forhånd, men gikk veldig fint under fødsel nr. 2. Ble klippet MYE under første fødsel, mens med nummer to sydde jeg 4 sting =) Ble klippet da også, men bare littegrann og jordmor sa at hun gjorde det for å unngå at jeg rivnet fordi da kunne hun ikke kontrollere hvor den kom, nå fikk hun passet på at den ikke kom nær riften etter første fødsel. Så blir jo riften finere også når en klippes. Fikk absolutt ingen skader i arret etter første fødsel, og kjente ikke arr etter fødsel 1 etter fødsel 2, men gjorde litt vondt der i slutten av gravidteten pga av presset..
Fire småtroll Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Min første ble tatt med sugekopp så jeg ble klippet i tillegg til at jeg revnet i andre retningen da de dro han ut, de ville ikke si hvor mange sting jeg fikk engang.. Da jeg fikk nummer to (som faktisk veide en halvkilo mer) fikk jeg bare et ørlite rift som jordmor satte et sting i så det ikke skulle svi sånn når jeg tisset. Med nr tre revnet jeg littegrann igjen så de måtte sy noen sting, men jeg revnet og sydde definitivt mest med førstemann, som var den minste ungen.
Gjest Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Sydde noen få sting første gang, sydde ingenting andre gangen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå