Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Jeg har netttopp fått ny jobb med den hensikt at jeg skal få en jobb i ledelsen når en ny filial åpnes rundt årsskiftet. Samtidig har vi begynt å "prøve" fordi det passer jo aldri 100%. Har ventet lenge nok nå pga. medisinering. Er det flere her som har begynt i en leder stilling samtidig som de har blitt gravide? Noen gode råd på veien?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2007 #2 Skrevet 20. september 2007 Har ikke lederstilling, men lang utdanning og grei jobb. Det jeg tenker med deg er at du bare skal starte i lederjobben, og blir du gravid, ja da er det fint. Du har jo jobben, og tydeligvis er du så dyktig at de ønsker å beholde deg siden de vil gi deg lederansvar. Ikke la jobben hindre deg i å få barn hvis du er klar for det. Som du sier, det passer egentlig aldri, men det å få barn må man gjøre mens man kan, ikke sant? Svært synd om man ikke får det til når man har kommet langt opp i årene...men, dette må du selvsagt føle på selv. Det finnes jo også alternativer til å være hjemme et år. Pappa kan ta ut mye av permisjonen og du har krav på tilsammen en time ammefri per dag. Saken er likevel at når du får barn forandrer du nok perspektivet litt, kanskje du ønsker å være hjemme litt lenger? (Du kan ta et ekstra år ulønnet permisjon i så fall...)Uansett, dette ordner seg. Vi kvinner må ikke unnskylde oss for at vi ønsker barn, jobben gir deg ingen premie for å vente lenger. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Nå er jeg faktisk blitt gravid og vi er kjempe lykkelige! Det ble litt tidligere enn planlagt, men samtidig så kjenner jeg at dette skal gå kjempefint!!! Men det kommer til å bli spennende å fortelle det på den nye jobben min. Begynner først om 3 uker. Og er det 8 uker på vei :-) Det er egentlig litt deilig å ikke sitte å tenke "skal, skal ikke" lengre. For nå har vi heldigvis ikke noe valg :-) Gleder meg! Takk for støtten!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Hei igjen, dette var hyggelig å høre. Gratulerer så masse! Skal love deg at du ansett aldri kommer til å angre ;-) Jobben går du bare tilbake til når den tid kommer, du er jo i en heldigere posisjon enn mange andre allerede med en knalljobb, ikke sant? Alt er bra! Lykke til og kos deg nå.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 Jeg startet firma, kjøpte hus og fødte barn omtrent samtidig. Så lenge du holder fokus og har en støttende partner så får du til det meste. Dette er nå to år siden for min del og alt har gått strålende.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Godt å høre at andre også setter i gang med mye på en gang og faktisk klarer det! Som jeg skrev tidligere så er jeg i ferd med å bytte jobb. Har nå fortalt nyjobben om graviditeten pga. tunge løft osv. og svaret jeg fikk var "Å så fantastisk!" Skulle egentlig bare mangle, men jeg var så lettet at jeg gråt en skvett jeg :-) Men nå har vi også bestemt oss for å flytte inn i barndomshjemmet til samboeren min i samme slengen. Mye på en gang, men fy søren så lykkelige vi er!!! Og ganske så sikre på at vi kommer til å klare dette finfint selv om det til tider blir strevsomt. Men godt å høre at andre har gjort det med suksess.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2007 #7 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg begynte i lederstilling da jeg var 12 uker. Fikk tilbudet 2 dager etter at jeg fant ut at jeg var gravid ... og kunne jo da ikke si noe til sjefen min om at ting kanskje ikke ble helt som hun planla ... Men det var ikke aktuelt å si nei. Har jobbet lenge i stillingen og tenkte rett og slett litt "skal bli bra med lønnstillegget når jeg skal ha permisjon" ;-) (har ikke spes god lønn, så alt monner). Det eneste som bekymrer meg er at nå skal det ekstremt mye til for at jeg sykemelder meg, kjenner at endel vanskelige personalsaker tar på og har dårlig søvn fra før. Men vil gjerne være en god leder og tar nok på meg for mye ... Den samvittigheten ...
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Hva slags råd er du ute etter? Jegville i hvert fall ikke sagt nei til jobben. Du vet aldri hvor lenge det tar å bli gravid.... Det er i alle fall min erfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå