Gå til innhold

Dere som handler 1 gang i uken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye handler dere av f. eks melk og andre produkter.

Kan dere skrive et eksmpel på handlelisten deres her?

Jeg skal nemlig prøve å handle ca bare 1 gang i uken for å se om det blir litt billigere da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er det bare meg og mini da.. så vi handler gjerne mat for flere uker, brød og melk kjøper vi hver 2-5 dag.. :) 1par liter av gangen.

Hender vi kjøper mer brød å fryser det. men melk liker jeg ikke å hamstre.. |1

Skrevet

av melk går det her i husholdningen i overkant av 1l pr dag. Så kommer det jo ann på datoen. Dersom vi har mye melk med dårlig dato på lager vi ting med melk. Pannekaker, hvit saus e.l. Brød er greit å ha i frysa, der holder det seg ferskt. Vi skriver handleliste fortløpende, dvs når vi ser det nesten er tomt for ost, skriver vi det på lappen med en gang. Handlelista er aldri lik fra gang til gang, så det er vanskelig å skrive eksempel. Noen ganger er det ikke stort på den, mens andre ganger er det tomt for det meste, og vi må ha både dopapir, tørkerull, shampoo, håndsåpe, bleier o.l.

Tørrvarer som spaghetti, sauser, taco-ting og hermetikk er alltid greit å ha et lite lager av. Matfløte er det også greit å ha en boks eller to av. Det er lang dato på.

Prøv deg frem. Sannsynligvis vil du spare penger på det, men i begynnelsen er det ikke så lett å beregne.

Skrevet

Melk hender det vi må ha to ganger i uken, fordi det er ikke så vanlig å finne melk med lang nok holdbarhet. Bruker ca 10 liter i uka, familie på 5. Brød handler vi når vi får tak i, da så mange som tilgjengelig. Men vi spiser nok 3 i uka. Middager handler vi ut fra liste som bestemmes søndag kveld.Vanligvis storhandler vi en gang, og så supplerer vi med det vi har glemt på fredag.

Skrevet

3 l melk

1 pk egg

1 pk bleier

4 brød (som jeg deler i 2 og fryser)

1 pk kjøttdeig

1pk pølse

1 pk fiskekake

1 pk laks

30 poteter

1 pk gulerot

1 pk grønsaksblanding

gryterett

ost

2pk økonomiskinke

1leverpostei

1 pk prim(både den og syltetøy varer 3 uker ca)

1 syltetøyglass

1 liten hvitost(kjøper 1 kg viss det er på tilbud)

1 pk dopapir

3pk juice

4 bananer

4 epler

1 pk drue

4pk jogert

taco

kinakål

3 tomater

1agurk

smør

2 pk chips

1pk kjøttkakesaus

1 pose potetgull

2 x1,5 l brus

litt sjokolade

2 grandiosa

selfølgelig blir det vaskepulver ,våtservietter,tørkerull etter behov..

Skrevet

Vi handler en gang i uka, og jeg skriver aldri handleliste.. Går alle reolene fra start til slutt og plukker med meg det jeg trenger.Kjøleskapet er jo vanligvis ganske tomt når uka er omme :)

Skrevet

Vi skriver hva vi skal ha til middag 14 dager fremover i tid på kalenderen på kjøkkenet, så skriver jeg handleliste utifra den (utrolig deilig å slippe hva-skal-vi ha-til-middag problematikken). Også handler jeg bare på feelingen, en haug leverposteibokser, kjøttpålegg, ost, syltetøy,frokostblanding, juice, frukt osv. Er innom butikken hver dag og kjøper brød og melk siden jeg jobber på kjøpesenter. Det blir billigere å gjøre det på denne måten for oss hvis vi tar storhandelen på f.eks Rema, handler vi på Obs! stormarked blir det dyrere, for der er det så mye unødvendig som frister...

Skrevet

Vi handler 2 ganger i måneden (storinnhandling) pluss 1 gang i uken (melk, frukt / grønt og pålegg)''

Skriver liste over middag for neste måneden, kjøper inn alt som kan kjøpes (kjøtt og sånn kan jo fryses) Kjøper en del pålegg på disse stohandelene, kjøper inn lager av bleier, dopapir osv.

Det som ikke kan handles på storinnhandlingene skriver jeg på ukelistene. gjør alle handlelistene klar i beg. av måneden, og henger de på kjøleskapet. hvis det er noe vi mangler, fører vi det på neste ukehandleliste.

før brukte vi 4000 i mnd på handling, nå bruker vi 1500-2000. 2 voksne og 1 barn.

Skrevet

Vi er to voksne og ett barn, handler vanligvis en gang i uken, men om vi har mye besøk etc. hender det at vi må supplere litt.

Jeg pleier å notere opp tre middager jeg har lyst til å lage og skriver opp de ingrediensene jeg trenger på handelista, resten av dagene lager jeg av mat jeg har liggende i fryseren.

Ellers eks.:

1,5 l. melk

2l. kulturmelk

1pk. yoghurt

2 brød

middag til snuppa + dessert og grøt

2 pk. bleier

kjeks etc.

juice/ saft

etc. etc. etter hva det er behov for.

Pleier å holde bra, men vi spiser ikke frokost hjemme hver dag, snuppa spiser frokost i bhg tre dager i uken og vi spiser sent middag, så det er sjelden kveldsmat til oss voksne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...