Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Hei! Jeg hadde gledet meg veldig til ul jeg skulle på i går hos en privat lege, hadde vært der en gang tidligere. Etter en stund sier han at det var uregelmessigheter med celleprøvene, jeg sier; det forteller du nå?. Det var gått 3 månder siden jeg tok prøvene, så jeg spurte om ikke det var viktig å utelukke kreft snarest mulig. Da sa han at du skulle jo hit igjen. Jeg forstår ikke at dette er mulig, er i uke 21 og det bør da være viktig å få avklart slike ting snarest mulig og jeg mener også at jeg har krav til å få vite med en gang hvis det er noe galt med helsen min. Er livredd, går med et barn i magen og det skulle være en gledens tid, men kreft tankene kommer hele tiden. Nå må jeg gå å vente på disse prøvene. å være i en slik usikker situasjon er grusomt. Han sa at det sto bra til med barnet, men tror at jeg må oppsøke noen ander da jeg føler at jeg ikke kan stole på denne legen. Syns dere jeg overreagerer?
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 synes kanskje du overreagerer litt.. jeg har ofte uregelmessigheter i celleprøvene men det kan man få av så mye.. er nok at man har litt mye sex feks så blir det uregelmessigheter i dem, synes du skal slappe av litt og tenkte som så at det er lite sannsynlig at det er kreft:)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Hei! Takk for svar. Skulle ønsket at det var på grunn av mye sex, men det er det ikke. Har ikke klart å ha sex pga sterk bekkenløsning, de minste bevegelser er ekstremt vondt. Håper at det bare er noe forbigående dette.
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Jeg synes IKKE du overdriver! Selvom mange har uregelmessigheter UTEN at det er noe, er det faktisk på den måten man oppdager kreft og. Jeg ville rett og slett byttet lege. Forstår deg og din frustrasjon veldig godt!! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Hei! Takk for svar. Ja, jeg vurderer å bytte lege, tenkte jeg skulle snakke med jordmor om dette først. Jeg hadde ikke trodd at leger kunne sitte med info om andres helse i 3 månder uten å gi beskjed. Hadde jeg vært informert om dette med en gang så hadde jeg med en gang tatt nye prøver. Vi har hatt underlivskreft i familien, det spurte han ikke om. Og dette at celleforandringer forbinnes med sex er ikke noe som har vært tilfelle i min familie da dette har kommet før sexuell deby og i ung alder.
Athina' Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Det er vanlig å ha celleforandringe i svangerskapet. Gikk med det i flere år jeg. Hadde du hatt kraftige celleDELING som er det som er forstadiet til kreft hadde du helt sikkert blitt henvist til GU for celledeling kan ses med det blotte øye. Har vært gjennom samme prosessen selv, og til slutt blitt konisert. Så jeg tror kanskje du overreagerer litt ja, for du blir fulgt opp selv om det kanskje ikke føles sånn :-) PS! Om det at lege sitter med den infoen i 3 mnd, er vel på grunn av at han vet at celleforandringer forekommer i svangerskap og at han vil holde det under oppsikt uten å uroe deg for mye. Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Hei! Takk for svar. Godt å høre at andre har vært gjennom dette med et godt resultet. Legen sa også til meg at det var ca 10 slike tilfeller i året, noe jeg også syntes var lite. Prøver å tenke positivt og gleder meg til de neste prøvene hvis de er bra.
Gjest Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 I forrige svangerskap fant de celleforandringer hos meg ved første kontrollen hos lege da de tok litt flere tester siden det var lenge siden jeg hadde tatt de sist. Tror gjerne legen min prøvde å ringe meg en gang ang dette, men jeg fikk ikke tatt tlf. så jeg ble også litt sjokkert og usikker når jeg plutselig fikk et brev i posten helt uten videre om celleforandringer og inn til nye prøver osv... Ikke så hyggelig nei. Men, de sjekket det et par ganger i løpet av svangerskapet med tanke på om dersom det utviklet seg raskt så kunne det bli aktuelt å fremskynde fødselen, men det gjorde det ikke, så det kunne vente til etter fødsel. så da jenta mi var ca 2,5 mnd var jeg inne og fikk utført en laserkonisering, dvs en liten operasjon med laser der de fjernet litt ytterst på livmorhalsen. Ikke noe dramatisk i det hele tatt, og alle prøver etter dette har vært fine. For min del har det verste vært at før operasjonen snakket de om ekstra oppfølging og svekkelse av livmorhalsen osv ved evt nytt svangerskap. og det ligger jo og gnager litt, som har ført til at jeg denne gangen har fått mast meg til et par ekstra sjekker i uke 13 og 26 som har vist at alt er bra og at livmorhalsen ikke har krympet osv. Kunne gjerne vært foruten de kommentarene der ifbm operasjonen, for når jeg har tatt dette opp med lege og andre så har jeg bare fått motstridende info og følt meg skikkelig dum når jeg har fortalt det jeg har blitt informert om av andre fagpersoner. Jeg som normalt ikke er særlig hysterisk ble jo til et nervevrak som kjente på alt som noe "galt", som ble til spykisk stress, som gav kynnere som bare det, som da ga bekymring for om alle kynnerne hadde påvirket livmorhalsen osv osv, ond sirkel... Ah, end of story: jeg var altså til UL idag igjen og alt var helt perfekt,så jeg har da vært bittelitt hypokonder forstår jeg, så håper jeg kan slappe av litt nå og ikke stresse pga dette lenger.
Snuppsi Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 For å forsøke å berolige deg litt så kan jeg fortelle at det er vanlig med celleforandringer under graviditeten og etter. Jeg har hatt det med begge mine unger og etter fødselen. Gått ofte til gyn undersøkelse men det har gitt seg etter en tid og blitt normalt igjen. Nå hadde jeg ingen celleforandringer en så lenge ihvertfall, kommer til å ta en prøve til litt lengre ut i svangerskapet og etter fødselen.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 Tusen takk for svarene! Godt å se at ting kan ordne seg. Jeg har tenkt mye på dette og gleder meg til å få noe å forholde meg til når prøvene kommer. Det er litt kipt dette, hadde gledet meg til svangerskapet, men dette legger liksom en demper på alt. Prøver å tenke positivt, men tankene kommer fort. Har heldigvis mange flotte venner og en kjempe flott familie som er der og det er godt å kunne høre andres erfaringer på nettet. Kjempe flott mulighet for oss som lurer på ting, å kunne gå på denne nettsiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå