Mamzen Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Hvordan gjøres det i praksis? Hvordan får jordmor til å se hva som skjer osv? Noen som kan fortelle meg litt mer detaljert hvordan det sker? Er det ikke litt upraktisk også etterpå? Littt mye søl? Fortell, jeg vet ingenting om dette!
Gjest Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Det var absolutt ikke planlagt, men jeg fødte i vann. Det var helt anderledes enn jeg hadde trodd og kommer garantert til å velge dette om jeg får muligheten nå med andremann. I tillegg hadde jeg akupunkturnåler både her og der, men det gikk fint å være i badekar for det. Akkurat der og da tenkte jeg ikke så mye på at jeg var naken og at 2 jordmødre og sykepleierstudent så på. Hadde mer enn nok med meg selv. Det var langt i fra like mye søl som jeg hadde ventet, men det kommer jo litt ann på hvor mye man blør og om man har fått Klyx på forhånd osv. Vannet ble selvfølegleig farget litt av blod, men ikke sånn at det var vemmelig på noen måte. Selv satt jeg delvis på huk og på knærne og jordmor sto på utsiden av karet bak meg. Jeg syntes i hver fall at det var behagelig å være lettere i det varme vannet og kunne bevege meg litt mer. Når barnet kom var hun jo "vasket" med en gang og jeg ble såvidt skylt over med dusjhodet før jeg kunne ta håndkle rundt meg og ble hjulpet ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå