Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Hei. Ønsker å være anonym her,siden noen av dere kjenner meg,og vil ikke legge ut om dette til de jeg kjenner. Jeg har en gutt på 7 uker. Og jeg og sambo har ikke hatt sex etter fødselen ennå. En av grunnene er at jeg er redd for at det gjør vondt, og at jeg er for stor der nede i forhold til før.... Og så syns jeg det er merkelig å ha sex i samme rom som den lille gutten. Flere som tenker sånn? Sambo har veldig lyst, men jeg vil liksom ikke. Tenker at det kan jo hende at vi vekker han,og det blir ekkelt føler jeg....
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Skjønner hva du mener! vi har ikke hatt sex siden babyen kom....7 mnd siden!! har nevnt det for mannen noen ganger nå, for jeg er faktisk klar for å prøve (mest fordi jeg er redd noe av nærheten mellom oss skal forsvinne, ikke fordi jeg egentlig har særlig lyst...), men det har ennå ikke skjedd noe. Mannen min synes det er ekkelt å skulle ha sex når dattra vår sover på samme rom, for hun våkner av nesten ingenting... Kanskje han er redd det skal være veldig annerledes og....det lurer jo jeg på og da, men det er jo bare en måte å finne ut det på!! synes det er litt vanskelig å prate om sånne ting jeg....så tiden går...hmm
Bægge dætern Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 skjønner godt hva du mener, selv ventet vi vel ca et halvt år. etter 7 uker ville det vært uaktuellt for min del fordi jeg fortsatt var øm i skjeden. du trenger ikke være redd for at du er videre enn du var. under en fødsel strekkes musklene i skjeden så kraftig at de trekker seg sammen nesten som i en krampe etterpå, mange opplever å være strammere enn de har vært. det er veldig individuellt når man er fysisk og mentalt klar for sex etter fødsel. gjør det du føler for, det er jo heller ingen skam å snu hvis det blir vanskelig underveis : )
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Vi hadde sex første gang etter fem uker. Var litt tørt, og dermed litt vondt, men litt babyolje gjorde susen. Og mange blir trangere etter en fødsel, så det trenger du hvertfall ikke bekymre deg for før dere evt har sex. Kan ikke vite det før da.. Og dere trenger vel ikke være i samme rom som gutten når dere har sex? Hvis han sover kan jo bare dere gjøre det i ett annet rom? Det gjør vi... Men uansett, ikke ha sex før du er klar da. Men er nok kanskje like greit å bare hoppe i det??
Frk. Vable Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Vi hadde sex etter 5 uker. Var vel mer klar mentalt enn fysisk, men måtte bare prøve å se hvordan det var. Det gikk mye bedre enn etter første barnet og JM anbefalte å bruke glidemiddel da det kunne bli litt tørt når man ammet. Det gjorde susen! Var ikke vondt, men var nok litt anspent de første gangene, så det var sikkert bedre for han enn meg... Men nå er alt som før, gutten er 5 mnd. Ang. å ha sex på samme rom som babyen, så syns vi det går greit. Litt rart, selvfølgelig, og han må helst ligge med hodet andre veien... men han har ikke våknet til nå. Hender jo at vi gjør det på andre rom også...
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Skjønner akkurat hva du mener, slik hadde jeg det også! Det gikk vel ca 3 måneder før vi hadde sex. Brukte glidemiddel så gikk det fint=) Litt vondt helt i begynnelsen, og det er det enda (har vel og merka bare hatt sex 3-4 ganger til sammen, 7 mnd siden fødsel). Gubben sier at jeg er akkurat som før der nede, merker ingen forskjell. Og det gjør ikkje jeg heller. Flytta ungen på eget rom da han var 3 mnd så det problemet hadde vi ikke, eller jo første gang var vel rett før vi flytta han på eget rom, og det gikk helt fint!=)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Jeg var også nervøs... Er lurt å være forsiktige og bruke en del olje. Hadde sex etter 7 uker og var litt nervøs.. var trang og øm.. men gikk greit.. gikk etter det bedre og bedre for hver gang. Dersom du er nervøs for at ungen skal våkne så kan dere vel ha sex i et annet rom...
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Det tok ett par mnd før vi lykktes også... Men stingene mine ble borte på sykehuset og det ble betent, så det måtte jo gro og bli bedre først... Vi prøvde forsiktig en god del ganger etter sår var grodd osv, men det var rett og slett for vondt - uansett hvor mye vi smurte... Også var jeg en av de som faktisk ble trangere etter fødselen da... Ang. ungen på samme rom, så må jeg innrømme at det er ganske vanskelig å ikke tenke på at han faktisk ligger DER... Men vår sover som en stein da, så det har stort sett gått bra det og.. Ta den tiden dere trenger!
Alba44 Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 Var litt bekymret for eventuelle smerter første gangen jeg også, men gikk overraskende greit. Merket jo at det var ømt i mange uker etter fødselen, men gikk bedre og bedre etterhvert. Bruk god tid og vær forsiktig så går det sikkert så bra så! Lykke til Og når det gjelder babyen i samme rommet, så tror jeg det blir en vanesak etterhvert.
turbo30 Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 det bare å prøve det, er vel ikke noe annet som kan gi deg svar på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå