Gå til innhold

Burde barna sove på mage fra 6 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av mammaene på barsel spurte meg idag om jeg hadde begynt å venne jenta mi til å sove på magen ennå.. jeg svarte nei, skulle jeg det da? Også sa hun at selfølgelig skulle jeg det, visste du ikke det du da? Fra de er 6 mnd skal de helst sove på magen og jeg måtte begynne å venne henne til det nå, ellers ville jeg få problemer.

????? Stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg aldri hørt om. Aldri om jeg legger ei lita med en mage full av grøt på magen, den feilen har jeg gjort en gang på stuegulvet ;)

Skrevet

Hehe... Nei. Er nok heller hun som er litt på jorde ;-) Babyer skal sove på ryggen frem til de evt snur seg selv om natten, da kan de sove akkurat som de vil. På rygg, på mage, på siden, med bena oppetter veggen... Ja, som de vil :-)

Skrevet

Nei, det har jeg aldri hørt om... Kun at det ikke gjør så mye lenger om de sover på magen, så lenge de kan rulle selv!!

Snuppa her er også 6 mnd, hun kan godt ligge på magen når hun er våken, men legger aldri ned hodet for å kose seg liksom, hehe...

Og jeg har våknet et par ganger på natten av at hun har snudd seg, men da bare ligger hun sengen og titter. Tror ikke jeg hadde fått henne til å sove sånn nei, ikke enda :o)

Sa hun noe om hvorfor?

Skrevet

Hun sa ikke hvorfor, men jeg fikk inntrykk av at hun ikke var helt god, var skikkelig snål egentlig. En av de andre jentene fortalte at hun hadde begynt med mme i tillegg på kvelden for da sov gutten hennes bedre, og da sa hun rare dama at hun ville miste melken sin dersom hun gjorde det.. Guttemammaen bare fnyste av henne da :)

Skrevet

Aldri hørt før....

ho har nok drømt det den dama! :o)

Skrevet

Har aldri hørt om det nei... ikke lest det noe sted heller. Hva slags problemer skulle man da få??

Skrevet

Hallo??? Krybbedød, har hun ikke hørt om det?? Babyer skal IKKE sove på magen!! Dødeligheten på krybbedød gikk ned med 80% etter de begynte å si at babyer skal ligge på ryggen!! (tror det var 80%, ihvertfall ganske mye...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...