Millerine Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Har vært tre ganger på behandling jeg, men det går mest i lett trening på vanlige aparater. Det kanjeg like så godt gjøre hjemme. Har blit trykket på bekken-området litt også, men de gjør det ikke hver gang. Så jeg lurer på om det er mange som har blitt bedre av slik behandling jeg? Klem
mor til Tordenskjold +ny spire Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Jeg hadde ikke så mye effekt av slik trening slik at jeg nå bare får akupunktur-behandling, og det funker utrolig bra!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Blir alltid forskellig fra person til person, ingen er like, hos noen kan fysio hjelpe mens hos andre hjelper det ikke,jeg har både prøvd akkup, og varmebasseng, men det hjalp ikke på meg, nå har jeg en god fysioter, som kun gir meg litt varmebeh, og masserer mye og trykker på vonde punkter, og selvom jeg ikke blir helt emertefri så hjelper hun til å løse opp det som er stivt og vondt så jeg får en litt lettere dag... Lykke til iallefall..
*1+1=2 små* Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 varmebaseng hjelper meg, føler jeg får brukt kroppen litt og strekt ut litt! Får ikke direkte behandling av fysio fordi det er fult, men har fått tips angående å gjøre det bedre
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 19. september 2007 #5 Skrevet 19. september 2007 Jeg gikk flere uker til fysio pga bekkenløsning, og det hjalp veldig for meg!! Men jeg hadde ikke en slik behandling som du fikk. Jeg fikk 30 min varmebehandling + 30 min massasje, både godt og vondt på en gang. Han viste meg også trenningsøvelser som jeg kunne gjøre. men det var som jeg kunne gjøre på egenhånd. Han jeg gikk til var utrolig flink og fant frem til vonde punkter uten at jeg fortalte hvor jeg hadde vondt, og ofte kjente jeg ikke at jeg hadde vondt der før han masserte område. Det er ofte slik at smerten kommer fra et annet sted enn bare akurat der man kjenner man har vondt. Det er tydelig at det er litt forskjell fra hvem man går til, kanskje ikke rart det er ulike meninger om det hjelper eller ikke. For meg ble jeg verre før jeg ble bedre og det tok noen uker (gikk 1 gang i uken). Følte meg også veldig støl og vond rett etter en behandling, men det var virkelig verdt det likevel!!! Jeg fikk bl da jeg var 10 uker på vei og fom uke 26 var jeg så godt som kvitt det. :-))
Mamzen Skrevet 19. september 2007 #6 Skrevet 19. september 2007 Jeg har prøvd alt av fysiotrening, tøying og bassengtrening. Ingenting hjalp meg, ble bare verre fordi det ble bare ekstrabelasninger...så jeg har sluttet med alt og holder meg helt i ro. Men jeg har bare vondt/skjeft skambein, så det kan vel varierer fra persontil person hva som hjelper.
Rakri Skrevet 19. september 2007 #7 Skrevet 19. september 2007 Synes jeg ble verre av trening med vekter, mens bassengtreningen føler jeg har gjort meg sterkere. Var begynt å "skvette" på meg, og dette er borte nå. Blir likevel mer og mer vondt, så jeg må ta det veldig med ro ellers. I bassenget trener vi på å bruke bekkenmusklene / stabiliseringsøvelser. Det er godt å være i vannet, og ikke ha smerter ved bevegelser en liten stund.
Moyra Skrevet 19. september 2007 #8 Skrevet 19. september 2007 Hei.. jeg har vært sykmeldt i 24 uker nå pga invalidiserende bekkenløsning. Sinnsykt kjipe greier... Gikk 3 ganger til fysioterapi, men følte ikke at det hjalp noe. Fysioterapeuten sa selv at det ikke ville ha noe særlig effekt på meg. Hun ba meg bare bruke krykker og ta det med ro. Fikk også tips om hvordan jeg skal gå inn og ut av senga og snu meg i senga og sånn. Dette er det eneste som hjelper for meg, å ta det med ro. Jeg kan ikke gjøre noen ting. Kjipt, men bedre å ta det med ro, enn å ha så intense smerter at man ikke klarer å bevege seg.
Kristin* Skrevet 19. september 2007 #9 Skrevet 19. september 2007 Har ikke prøvd fysio, men NAPRAPAT. Etter EN time var bekkenet noe helt annet :-)
Mamzen Skrevet 19. september 2007 #10 Skrevet 19. september 2007 Kan du fortelle litt mer om hva det er? aldri hørt om NAPRAPAT...
Noddy78, en av hver! Skrevet 19. september 2007 #11 Skrevet 19. september 2007 Jeg har prøvd osteopat, måtte ha hjelp til å komme meg inn til første timen, gikk ut helt på egenhånd etter 1 time uten krykker!!! Hadde da vært sengeliggende/krykkegående i et par uker. Har gått til behandling hver 14 dag siden påske og er nå nesten helt kvitt plagene! Krykkene har jeg brukt litt innimellom når jeg har blitt for ivrig, men da har det vært min egen feil. Kan absolutt anbefales!
Propellmamma til 2 Skrevet 19. september 2007 #12 Skrevet 19. september 2007 Jeg blir jo ikke bedre, men har tro på at det hjelper meg gjennom hverdagen. Får manuell behandling 1 g i uka og gruppetrening 1 g i uka. Føler meg alltid mer bevegelig etter en behandling og sover bedre i et par netter ihvertfall. De er veldig flinke da. Hvis du bor i Oslo/Akershus kan jeg virkelig anbefale disse som holder til på Skårer. Si ifra hvis du trenger info :-)
Kristin* Skrevet 19. september 2007 #13 Skrevet 19. september 2007 Det er en mellomting mellom massasje og kiropraktor. De knar og klemmer, tårene spruta der jeg lå. Og var helt gåen i 2 dager etterpå, men da slapp det helt. Klarte å gå vanlig, sitte og ligge uten smerter :-)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2007 #14 Skrevet 19. september 2007 Anbefaler også de på Skårer om du skal begynne på fysio og bor i området, de er knallgode! =) Har gruppetime en gang i uka + basseng en gang i uka, vet ikke om jeg blir MYE bedre av det, men merker det godt om jeg må utebli fra en av timene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå