kvirrevittt Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 Beklager dersom innlegget vart ein smule langt og ein smule rotete, men lider av akutt søvnmangel!!!!!!!!!!!!!!!!! korleis få min lille gutt til å sove i eiga seng heile natta???? Spirrevippen på 13.5 mnd sovner som ein engel ca kl 19, prater litt og syng litt før han sovner. Så ein gang mellom kl 24 og 2 våkner han, og det er ingenting som hjelper! Vi prøver å trøste han, bysse han, men han vil ikkje ligge lenger i senga. Så snart eg tar han opp stilnar han og så snart eg legg han ned vræler han. Så det har endt opp med samsoving igjen (slutta egentlig med det då han var 4 mnd, og det gjekk fint). Problemet er at han ikkje finn roen igjen, eller klarer å sovne igjen etter ein time eller to. Og når vi endelig har sovna, så er den òg urolig fordi han må ligge kliss opp til meg (får f.eks ikkje "lov" å snu ryggen til og må holde han der, men ikkje der... ellers er det krise) Han begynte i bhg tidleg i august, og hadde litt problem med å sove der fordi han er så var på lyder. Men det har komt seg, og søv no 3-4 timer på dagentid fordelt over to dupper (frå ca kl 10 og 15). Så han er ikkje overtrøtt lenger, så det er ikkje det som er problemet. Han har nettopp fått to tenner, så det er ikkje det som er problemet lenger heller. Etter å ha vore ein skikkelig puppegutt til alle døgnets tider, slutta han plutselig med det for 3-4 veker sidan, så det gode gamle trikset med å amme han funker heller ikkje Og no treng vi alle litt meir søvn, for han blir jo trøtt igjen etter ein time eller to. Håper på eit tips eller to
Nick2011 Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Hei! Har ingen tips. Har en gutt på 19 måneder som er sånn som du beskriver. Noegenlunde grei å legge nå, ikke alltid vært det, og våkner i 11-12 tida. Skal oppi til oss, og bruker et par timer der på å ligge oppe på meg i forskjellige stillinger før han sovner ordentlig. Og jeg skal helst ikke bevege meg, og for all del ikke sove på magen, som er min favoritt stilling. Skifter jeg stilling er vi i gang igjen. Da skal han snu meg og begynner å sutre og styre på. Bare når jeg har merket at han har sovnet ordenlig godt kan jeg begynne å bevege meg. Sitter utenfor rommet hans nå til han sovner slik at han ser at vi er der, så lurer på nå om vi skal legge oss på madrass utenfor rommet hans slik at han ser at vi er der, selv om det kommer til å bli mye grining. Han er en sta gutt som ikke tar gode vaner så lett, bare dårlige....For å få han til å sove natta i senga si. Vi har tidligere prøvd det meste av ting. Noe har funket i perioder, men vi havner alltid tilbake med han i senga igjen. Begynner å bli total utslitt nå. Så jeg ønsker også hjelp og tips
kvirrevittt Skrevet 27. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2007 of, det er slitsomt å ikkje få sove nok og 19 mdr med lite søvn er lenge! Eg håper for vår skuld at det ikkje varer så lenge her i huset. Ser du har prøvd forskjellige ting. Har du prøvd No cry sleep solution til elizabeth pantley eller sleepesence? Har vurdert å kjøpe boka, men veit ikkje om det står nyttige tips som angår oss der. Eg har òg vurdert å ligge på madrass på rommet hans slik at han ser meg, men ikkje får ligge ved sidan av meg. Han har ikkje vore fullt så klengete dei siste dagane, så håper at han har blitt litt tryggere og ikkje ser behovet for å ligge ved siden av mamma lenger
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 Hvis han sovner kl 19 og sover til mellom 24 og 2 så kan han være sulten.. det er ganske mange timer det...tantebarnet mitt våkner og måå ha litt mat på natta..han begynte med det for ei stund siden..men nå er d gått over..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå