Gå til innhold

Provera+Pergotime -kur. Trenger hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal nå begynne på en Provera-kur (10 dager) og en påfølgende Pergotime-kur (2 tabletter per dag i 5 dager). Hvordan er det egentlig en slik kur virker? Noen som har prøvd en slik kur og som kan fortelle meg litt om hva jeg kan "vente meg" under denne kuren. Når kommer eggløsning og mensen, evnt. bivirkninger osv... Skal inn til legen på den 13.syklusdagen (det vil si 24 dager etter jeg har begynt på Provera)- tror han da skal sjekke hvor mange egg som har løsnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte på provera igår og skal ha samme opplegget som deg! Kan jo si litt om hvordan det har vært for meg før:

1.Kuren

Fikk ganske mye menssmerter og kraftig mens av provera. På Pergo fikk jeg EL antagelig på dag 17, og litt før dette begynte bivirkningene i form av sinnsyke hetetokter, murringer, synsforstyrrelser og veldig uren hud! Når det nærmet seg IKM fikk jeg masse svangerskapssymptomer. Jeg ble ekstremt trøtt (kjentes ut som klokken var 06.00 dagen derpå hele dagen), ømme bryster, murringer og småkvalm. Alt i alt var det absolutt ikke så ille som man skulle tro.. :)

2.Kuren

Denne gangen fikk jeg EL på dag 15 og hadde kun hetetokter. Hadde overhodet ingen symptomer ellers, men jeg var heller ikke inne på BIM denne perioden. Tror kanskje det hadde noe og si.. Jeg tenkte ikke over syklusdager, bivirkninger, EL, sex og sånne ting. Jeg viste faktisk ikke hvilken syklusdag jeg var på etterhvert.. :)

Skrevet

Tusen takk for svar:-) Så Provera "setter igang" mensen? Huff, jeg er helt blank på dette, glemte helt å spørre legen om alt jeg lurer på. Typisk meg. Hvor lenge etter du begynte på Provera fikk du mensen? Var du også inne til legen på syklusdag 17? Ettersom jeg har forstått så vil han at jeg skal komme inn til innvendig UL slik at han kan sjekke hvor mange egg som har løsnet, hvis det løsner veldig mange egg vil han "avbryte" ettersom sjansen for flerlinge-svangerskap er stor da. Du skal begynne på 3.kuren nå? Ønsker deg masse lykke til!!! Det at jeg skal ta 2 tabletter med Pergotime per dag betyr det at det er en dobbelt-kur? Ser at det er flere her inne som snakker om dobbel- og trippel-kurer...

Skrevet

Vet du, jeg husker ikke helt når jeg fikk mensen av provera. Men jeg mener og huske at jeg fikk det før jeg var ferdig med de 10 pillene, så jeg droppet å fullføre. (Mission acomplised..)

Jeg var inne til blodprøvetaking på syklusdag 21. Detter for å slå fast om jeg hadde hatt el eller ikke. Det hadde jeg! :)

Skal nå begynne på 3 kuren! Skal ta to tabletter daglig, så jeg skal ta det som kalles dobbel kur!

Når hadde du tenkt å begynne på provera?? Gjør du det idag så ligger vi jo likt -1 dag!!! :)

Skrevet

Jeg begynner på Provera på søndag, skulle gjerne begynt i dag, men legen har allerede satt meg opp på time som da blir på syklusdag 17 så jeg får vel holde meg til "planen":-) Blir spennende altså! Har ganske store forvetninger merker jeg, ikke bra;-)

Skrevet

Hehe..

Det har jeg denne gangen også! :)

Nå har jeg fått klarsignal om å peise på med to kurer etterhverandre UTEN pausemnd, så nå SKAL de skje... :)

Hvis ikke blir det nok IVF på oss! Sukk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...