Gå til innhold

hvorfor tisser han gjennom om natta ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg passer alltid på å legge tissen ned slik at den ikke peker opp..

men inatt har han tisset seg ut to ganger..

hva skjer ...?

bleia er ikke for stor heller,den er ment for tyngden hans og passer han fint...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er han gammel?

vi hadde en periode der lillegutt fikk tissen ut selv,i søvne eller ikke det vet jeg ikke,men tisset seg ut da,men er gått over nå da..han er 2,6år.

Skrevet

Hmmm. Kan være at den bleietypen ikke passer så godt for ham da. Kan du prøve et annet merke, bare for å sjekke det ut? Kan jo virke som den blir for slapp i løpet av natten, så kanskje du kan prøve en up & go bleie om natten om de finnes i hans størrelse, ev. ha en truse utenpå bleien som er beregnet for baby!

Bruk ellers tisselaken, så slipper du å skifte på alt, men det regner jeg med at du har :)

Skrevet

han er bare 5mnd enda da..

huff ja,lakenet,dyna,vogndyna,pyjamasen,body og strømpebukse...det er alt jeg måtte skifte i løpet av natta..

Skrevet

Åh vi har slitt med det samme.. Min sønn er 5 mnd. Bleia holder rett og slett ikke mål. og det samme gjelder om dagen, så det er ikke det at det ikke er noen body som holder bleien fast godt nok heller.

I siste nr av foreldre og barn så var det en test på bleier. Jeg har testet ut selv både vinneren Pampers active fit og First Price sine bleier. Faktisk så har vi best hell med First Price sine.. Desverre finnes det ingen miljømerking på dem, så de kommer litt dårligere ut enn de andre, men de lekker ikke og lukter ikke så tiss når bleien er full (og det blir den i løpet av natten skal jeg love deg)

Skrevet

Prøv andre merker og andre størrelser. Kanskje er bleien litt for stor?

Skrevet

men jeg skjønner ikke hvorfor bleia plutselig skal begynne å svikte NÅ liksom..har brukt libero hele veien og har vert kjempefornøyd hittil..han tisser ikke gjennom om dagen...med mindre bleia er kliss våt da..

Skrevet

Husk at han vokser jo hele tiden, så fasongen hans kan jo ha forandret seg litt..... :)

Ellers kan magen hans være større om kvelden, og etterhvert som tarmene jobber, og han tisser seg tom, så blir magen litt mindre, og dermed blir bleien for stor og slapp......???

Skrevet

Han drikker mer nå enn han har gjort. Han er mer aktiv nå enn han har vært tidligere og mengden urin som skilles ut fra kroppen hans er mer..

Vi ditchet libero fra den dagen han begynte å rulle og snu på seg etc. Da ble han alltid våt gjennom. Og bleien kunne være nesten tørr foran.. Bare lekkasjen kom alle andre steder..

Skrevet

han har faktisk begynt å snu på seg i senga nå..

han legger seg på siden osv..

men hvilken bleie skal jeg kjøpe da ?

kan jo ikke prøve forskjellige merker osv,blir jo en formue i bleier da..

Skrevet

Ingen i barselgruppa di du kan låne et par stykk av da, bare for å prøve, om de har et annet merke enn deg?

Skrevet

Jeg har måttet gjøre det the hard way, for helsestasjonen kunne ikke hjelpe meg, og barselgruppen hadde bare jenter. Tror problemet er større for de med gutter..

Men jeg kan sende deg noen prøver (Har et arsenal liggende!!!)

Send meg en pm så kan jeg sende avgårde noen prøver om du vil..

Skrevet

Vi fikk problemer med libero bleiene om natta og måtte skifte over til Pampers. Da var vi kvitt problemet. Som mange skriver så ble libero bleien slakk rundt livet om natta. Derimot pampersbleien har en mye bedre patent på strikket rundt livet, og holder seg dermed fastere rundt livet på småen.

Og det aller beste med pampers er at de er veldig billige på Rema1000, de bleiene vi bruker koster bare 20kr for en pakke. Det er jo bare helt GENIALT:)

Skrevet

Vi bruker 7-14 kg.. Både i Pampers active fit og First Price sine..

Skrevet

Jepp 20 små kroner:D Er størrelsene 1,2 og 3 tror jeg som er så billig... så spørst hvor tung marcus er.. nr3 går opp til 7kg. Mulig nr4 og er billig, men det er jeg virkelig ikke sikker på..

For størrelsene over så får man kjøpt slike store esker med bleier, vet ikke hva de koster, men de er ikke så dyre per bleie de heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...