Gå til innhold

Når begynner dere å planlegge dåp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nurket er nå 6 uker, og jeg begynner å lure på om jeg er sent ute.....?

Har ikke tenkt så mye på det enda....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår ble døpt når han var 4 mnd. Så an var vel egentlig ganske stor. Tror jeg egentlig ville tatt det en mnd tidligere. Rundt 3 mnd er fint. Sendte ut innbydelse 1 mnd før. Og bestilte stedet vi skulle ha det og tok en prat med presten. Det er det som må ordnes først.

Skrevet

vi døpte andremann da hun var 2 mnd. Hadde det hjemme så det var ikke så veldig mye å ordne med unntak av å avtale tid med presten:)

Begynte vel å planlegge tidspunktet for dåpen ganske fort etter fødselen.....

Skrevet

vi skulle døpe minstemann da han var 3 mnd,men han ble desværre svært syk,så da måtte vi utsette dåpen. han ble døpt i slutten av aug,var 6 mnd da. synes det var alt for sent. alle de andre barna var jo knøttsmå og sov hele tiden,mens lillemann her var virkelig interessert i hva som skjedde rundt seg og skulle ikke sitte i ro ett sekund,så det ble en del styr med bare det. og så ble det fort tungt i armene på pappaen som skulle bære han. ble stående i midtgangen i ca 30 min før han endelig ble døpt.

men du kan jo begynne og planlegge nå. evt booke lokale,snakke med presten og få dato da der er dåp osv..

Skrevet

Vi skal døpe han npr han er ca. to mnd. gammel. Han er vel ca like gammel som ditt barn da? Sendte ut innbydelser for et par uker siden, og har fått antall nå. Blir ca. 25 og skal ha det hjemme hos svigers-koldtbord lager vi selv og jeg, mamma og svigermor skal ha planleggingsmøte neste uke =). Samtale med prest er avtalt, kakebaking er fordelt og dåpskjolen er i boks =). Men hadde det ikke vært for enkelte faktorer som at søsteren bor utenlands og skal ha barn om ikke så lenge, så hadde vi nok hatt dåpen i november tipper jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...