Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg ang gravidvitaminer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ny her:-) Og kommer ikke til å slutte med prevensjon før neste måned. Men lurer på når det er lurt å begynne med gravidvitaminer?? Og er det andre ting jeg bør tenke på, for å gjøre kroppen min best mulig for en liten spire? Helt grønn jeg, for er mange år siden jeg var gravid sist, og da var det mindre fokus på disse tingene. Kjempeglad om noen tar seg tid til å svare:-)

Ha en fin dag alle sammen:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legene anbefaler å ta vanlige multivitaminer og 400mg med folat eller folsyre som d også kalles od det får man kjøpt på apotek/helsekost

Skrevet

glemte å si at di anbefaler å gjøre dette i 3 månder før man begynner å prøve pluss at man fortsetter gjennom graviditeten:)

Skrevet

skal man ta ennå mer folsyre om det finnes i de man tar fra før eller holder det da?

Skrevet

man skal ta slik at man får en daglig dofe på 400mg:)

Skrevet

Tusen takk alle sammen:-) Så godt å vite at det er et sted hvor jeg kan henvende meg, med alle de rare spørsmålene jeg kommer til å lure på underveis. Og så slipper jeg å annonsere for alle jeg kjenner at vi kanskje etterhvert prøver å få en liten en til:-) Har enda lyst til at det skal være vår lille, store hemmelighet:-)

Skrevet

er det ikke også anbefalt å ta omega 3-tabletter? eller er det nok med multivit.? jeg selv tar "bare" folsyre og multivit.

Skrevet

hei

jeg spiser folat med sink og jern og tar i tillegg fiskeolje. Finnes også folat tabletter og omega3 i en, men kapslene er veldig store.

mvh meg

Skrevet

jeg tar multivitaminer med omega3 og folat. Noen som vet om det er bra eller dårlig at multivitaminene inneholder ginseng? (mulig dumt sp.mål men)

Og om du tar multivitaminer med folat, ta folat tabletter alikevell, de har ingenting å si at i følge pilleboksene at det tilsammen blir 0,6 mg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...