DolphinGirl Skrevet 19. september 2007 #1 Skrevet 19. september 2007 I går spurte stesønnen min meg når vi (jeg og pappaen) skal få en baby. Jeg sa kanskje til neste år. Da svarte han "ja, for da kommer dere jo i avisen også". Jeg svarte med "ja, og det gjør jo du også, for det blir jo din lillesøster eller lillebror". Han var enig og ble veldig glad. Jeg føler virkelig ikke at jeg kunne ha utelatt han, selv om det i fantasien hadde vært kjekt å vise at det er jeg og mannen min som har fått vår første baby. Jeg kan til nød forstår det hvis man ikke har et nært forhold til stebarna, eller hvis de ikke er så ofte på samvær. Jeg kan også forsvare det hvis ingen av de andre fellesbarna er med på bildet heller. Men stesønnen min er hos oss 50 % av tiden, og vi har et nært forhold, så det ville blitt veldig rart hvis jeg skulle nekte han å være stolt storebror.
Helene Harepus Skrevet 19. september 2007 #2 Skrevet 19. september 2007 Enig i dette! Jeg synes det er rart med alle disse stemødrene som glemmer at for barn er det å bli storesøster eller storebror, kjempestort. Når min mann og jeg evt får fellesbarn, så vil jeg gjerne at mitt stebarn skal føle seg stolt og ha "eierskap" til lillesøster/bror Helene
mammamia<3 Skrevet 19. september 2007 #3 Skrevet 19. september 2007 Hmmm, jeg har fire fra før, sambo tre...så på vårt bilde blir det bare han, men og vår felles baby
vitaminbjørnen Skrevet 19. september 2007 #4 Skrevet 19. september 2007 Synes det er en litt unødvendig debatt jeg.... Det er samme debatten som med dørskiltene " her bor". Kan man ikke ha med stebarna, synes jeg man skal droppe dørskiltene. OG babyannonsen. Dette er tross alt ikke noe man MÅ ha.....Hva med kun å ha bilde av baby`n? Poenget er, ikke la noen føle seg ekskludert, det sårer på et barnesinn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå