Gå til innhold

noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor fort kan vi bli gravide igjen etter fødsel? tenker jo på at man blør jo en del di første ukene så da går d vel ikke an å bli gravid? vil ikke begynne med prevensjonsmiddel rett etter jeg har født, da vi skal prøve på en til når ungen har blitt rundt 6mnd..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

en skal vel ikke ha sex den første tiden pga faren for infeksjon så her kommer vi nok til å vente til etter 6 ukers kontrollen. Hvis ikke blir det kondom her:) Skal få satt inn spiral på kontrollen har jeg bestemt meg for.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg satset på mini pillen eller bare brukt kondom. Mini pillen har lite hormoner slik at det er lett å bli gravid når man slutter med de.

Skrevet

Man kan bli gravid nok så raskt igjen. Venninna mi ble etter 4 uker. Blodet kommer jo som renselse fra livmor og hindrer ikke et egg i å feste seg. Det er jo mindre sjans men bruk kondom!

Du vil nok ikke ha sex de første ukene alikevel. Jeg følte ikke for sex de første to månedene...(individuelt self...)

Godt å ikke trappe i seg hormoner etter en slik hormonell tid. Skal du ikke se hvilken unge du får før du planlegger et barn til så kjapt? Jeg hadde også gjort meg tanker kring dette, men fikk en unge som gråt i 3-8 timer hver natt i 7 måneder og slet meg helt ut. Jeg ventet plutselig 4 år før jeg orket et barn til........bare et tips altså..... Du kan bli så skuffa vettu......

Skrevet

Jeg tenkte kanskje det var en ide for deg å ikke innstille deg på å greie å bli gravid etter bare 6 måneder. Skal du ikke amme? Det er vanskelig å bli gravid når man ammer. Du kan bli lei deg om du ikke får det til slik du har planlagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...