Gå til innhold

Dere som bor i Bergen og omegn....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere ha pose i vognen i vinter - evt hvilken? Hvilken vogn har dere og hvor stort barn?

Jeg har en Bugaboo Cameleon og Milla er nå 7 uker - så hun kommer til å ligge i bagen hele vinteren. Lurer på hva jeg bør ha i vognen....holder det med lammeskinn og dyne eller bør jeg ha pose?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan nok klare deg med lammeskinn og dyne, særlig hvis du har et babyteppe i ull i tillegg.

Det føles litt lunere med pose, riktignok, siden den er tett rundt hele, men det er vel eeeeegentlig ikke helt nødvendig.

Skrevet

Vil tro det holder med lammeskinn og dyne oppi bagen.

Mini her er 17 mnd no. Og han har voksi pose. Oppi teutonia y2k2

Skrevet

Den gang...hadde vi y2k med lammeskinn og voksipose. Uten bagen. Han hadde det deilig i vognen!

Skrevet

Minstemann er mnd nå, og stor gutt (10 kg og 76 cm)

Har en Y2K vogn i 2004 modell og en tilhørende pose fra Teutonia. Har nesten ikke kjøpt noe til minsten... ;-)

Skrevet

Får en kjøpt babyteppe i ull noen steder...? Er IKKE flink med strikkepinnene for å si det sånn;o)

Kommer jo til å kle henne godt også da, med en god vinterdress.

Skrevet

Her ligger mini ute nå i en Quinny vogn i termopose (er 4 grader her) og han er 3 mnd. Etterhvert kommer vi til å bytte til sportsvognsdelen og da skal jeg ha lammeskinn under posen på de kaldeste dagene. Trpr dyne blir litt lite, hun vil kanskje klare å sparke den litt av seg også.

Skrevet

Ja, hadde en Teutonia til Tobias også - med Teutonia fleecepose oppi om vinteren...men den solgte jeg med vognen...

Skrevet

Hvilken pose har du da? Hva heter den? Andre typer du kan anbefale...? ;o)

Skrevet

Ser 8-tallet forsvant ;-) Han er 8 mnd - he he.

Jeg solgte ingenting, og det er jeg glad for nå...

Skrevet

Ja, de har på Kid (er det det den heter som er på Bystasjonen?), på den sengetøybutikken i kong Oscarsgate og sikkert på Husfliden.

Jge var kjempeheldig fordi en venninne strikket teppe til meg av garn jeg kjøpte på Nøstebarn.

Har du ingen du kan spørre? det teppet var helt fantastisk deilig, og vi har brukt det utrolig mye. Ble fullstendig avhengig.

Skrevet

Burde kanskje beholdt posen...men ellers er jeg glad jeg solgte vognen;o)

Skrevet

Nei, kan ikke komme på noen som strikker, nei....

Skal skjekke ut Kid - det har de her jeg bor også:o)

Skrevet

Tror det er Simo, fikk den med da jeg arvet en Simo vogn og posen hørte til den. Den virker veldig tynn og har glidelås i front, men den er faktisk utrolig varm og god og er nå i bruk til fjerde barnet og like god :-) Har ikke erfaring med andre.

Skrevet

Har fleece posen til teutonia og.. Den bruker vi om høsten når det ikke er sååå kaldt som midt på vinteren.

Men er det ikke vindtrekk til vognen din? For da er det jo rikelig med lammeskinn og dyne ;)

Skrevet

Får ta meg en runde å kike...vil ikke at den skal være FOR varm heller...er tross alt ikke så altfor kalde vintre her i Bergen;o) Sikkert ikke noe behagelig å ligge å kovne fullstendig nede i vognen...

Skrevet

Ja, kanskje det blir kaldt midtvinters..? Eldstemann sov inne da og satt bare i vognen til og fra butikken etc. Var aldri kald.

Min yngste er en reser på å sparke av seg dynen, og de teite borrelåsene som holder fast vindtrekket er ingen match for hans sterke bein ;-)

Skrevet

hehe sånn var mini forrige vinter også :-)

Derfor greit med voksi posen :P

Skrevet

Ja, hører bare "Rrrrritsjjj" og så har han fått den av seg -igjen... =)

Skrevet

haha den Rrrrrritsjj lyden er virkelig kjent :o)

hehe. Fornøyd med vognen?

Skrevet

Mener nesten helt sikkert at de gode ullteppene fra nøstebarn kan man få kjøpt ferdig strikket i butikken. Leste det nettopp et sted. ANbefales iallefall, finner ikke bedre babytepper =)

Har en brio kombi. Nå som mini på 3 mnd ligger i bagen sin har han lammeskinn og dyne med fottrekk over. Er varmt nok til vinteren også om jeg har et ullteppe over.

Men han er så lang at det er sikkert ikke mer enn 1 mnd før han ikke får plass i bagen mer, da legger jeg lammeskinnet i bunn og har voksipose med fottrekk over. Brukte det samme til storebror for to år siden, og det var ikke for varmt. HAdde heller mindre tøy på han.

Har også en phil and teds e3 søskenvogn. Der har jeg en foret ullpose oppå et fleeceteppe. Må nok ha et teppe til rundt på det kaldeste.

Vurderer å kjøpe men en odenwälder-pose, de er kjempegode og får masse skryt. Trenger en ordentlig pose når han skal begynne å sitte litt i søskensetet, det blir vel i januar/februar en gang.

Odenwälderposene passer godt i bugaboo-en også, vet mange har den. Finnes i ulike varianter, og har ennå ikke klart å bestemme meg for om jeg skal velge den som heter lammy xl i dun med lammeskinn i bunn eller om den blir for varm her...De har andre poser i kun dun u/lammeskinn og med teknisk fyll også.

Tror kanskje jeg ville tatt en kikk på en av de posene, hun skal jo sitte i sportsvogna neste vinter rekner jeg med å da trenger hun jo en pose da og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...