Gå til innhold

Etter 3 år og 5 MA/SA...

Anbefalte innlegg

Skrevet

..var det på tide å gi opp vel? Takk gud for at vi ikke gjorde det :-)

På det sjette (naturlige) forsøket satt den...og "den" er nå ei jente på snart 1 år. Hvorfor skriver jeg dette, det vet jeg ikke helt - men har vel lyst til å formidle at det kan gå bra selv om alt ser mørkt ut og at det ifølge statistikken faktisk også gjør det. 9 av 10 som sliter med å bli gravide/beholde fosteret lykkes til slutt. Tenk det!

Jeg var nesten 35 år når jeg fikk førstemann, dette uten store problemer. Men andremann lagde som jeg har nevnt store utfordringer i 3 år. Det er lenge det..

For å gjøre en lang og vond historie kort - jeg kom i mål i fjor etter et svangerskap fylt med UL og Albyl-E pluss Fragminsprøyter (påvist at jeg hadde stor sjanse for blodpropp i morkaken under svangerskap - konsekvens at fosteret ikke får nok næring og dør).

Jeg ble altså nesten 40 år før andremann kom. Jeg hadde lange sykluser med eggløsning på dag 18 (har lest innlegg her som sier at det er negativt. Men altså, det gikk fint det).

Jeg fikk også utredning etter 3 aborten, med tilhørende medikamenthjelp i svangerskapet.

Så selv om "alt" var i mot meg, alder, antall SA/MA, lang syklus, måtte ha medisinsk hjelp etc etc - så gikk det bra til slutt.

Håper noen fikk litt håp ved å lese dette innlegget. Man kan streve og streve, et skritt frem og to tilbake, motbakke - you name it - men det kan likevel bli en lykkelig slutt. Tro på det.

Lykke til alle som sliter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjekt å høre slike historier! :-)

Skrevet

Tusen takk for at du delte din historie med oss :) Alltid godt å lese sånne flotte og lykkelige historier!

Klem

Skrevet

Hei og tusen takk for at du delte din historie med oss slitere...Innlegget ditt ga ihvertfall meg eit nytt håp og positivitet i videre prøving for å nå målet vårt.Har og prøvd no i 3 år og har hatt 4 Ma/Sa i denne prøvetida. Men eg har jo bevist at eg har klart dette før,har født ein gutt i 2002 og ein til i 2004,mellom desse to så hadde eg to Ma/Sa.I mitt forrige.ekteskap så klarte eg å få 3 gutter og 1 jente uten nokon aborter,men då var eg no ein del år yngre.Eg er no 44 år så min biologiske klokke raser avgårde,trøsten min er at det er andre på min alder som har klart det,då inkludert min bestemor som var 46 år...Så eg står no på i nokon pp til,så får me sjå om eg blir like heldig som deg...

Skrevet

Takk for oppmuntrande ord! Blir litt oppgitt når tanta kjem månad etter månad, men håpet er der! Eg har forresten El på dag 18 i mine kortare syklusar.. ganske frustrerande å vere så uregelmessig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...