Gå til innhold

regnes prim som melkeprodukt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

ser det er mange som begynner med prim på skiva lenge før 10 mnd. er ikke det et melkeprodukt da? eller kan man gi det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prim inneholder melk ja. Men det er ikke alle som venter med melk, selv om det er anbefalt. Det går fint det, for de aller fleste, men det gir høyere risiko for å utvikle allergier.

Skrevet

Det er melkeprodukt ja, men det er jo omtrent like sundt som nugatti da ;-) Ikke akkurat det beste pålegge å venne små barn til.

Skrevet

Det er bare ren kumelk som man ikke skal begynne med før 12 mnd, ikke alle melkeprodukter generelt. Pålegg med melk kan brukes fra de begynner å få brød, yoghurt fra 10 mnd og ren melk fra 12 mnd.

 

Prim fra litago er bra, for den inneholder jern.

 

Les mer i sosial- og helsedirektoratets brosjyre om spedbarn og mat:

 

http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00001/IS-1047_1978a.pdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...