Gå til innhold

Er sånn i tvil her... ang prevensjon... :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg ammer, begrenses alternativene av prevensjon litt. Det står mellom Cerazette (p-piller uten østrogen) og kobberspiral.

Men; har gått på en minipille tidligere, som blir noe av det samme som Cerazette, og da hadde jeg ikke mens på 1/2 år og ble skikkelig kvisetyne :-o Merka det også på humøret. Har ikke lyst til å bli slik igjen. Kobberspiral er jo hormonfritt, men kan gi kraftigere blødninger. Og jeg har kraftige nok som jeg har...

Hva skal jeg velge??? Har fått resept på Cerazette. Legen sa jeg kunne tenke å det. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen råd ? ;)

Skrevet

Begynn på dem og se. Cerazette kan du både begynne på og slutte på når du vil, så liker du dem ikke er det faktisk bare til å slutte :-) Jeg har gått på 1,5 brett, men sluttet i går. Mistet lysten av dem. Så da blir det vel kondom da :-( Men er mange som trives med cerazette også.

Skrevet

Spør legen om en hormonspiral som heter Levonova.... Er LITE hormon i dn så d skal gå bra m humøret, og du kan amme, og d kan hende du mister mens.....

Skrevet

Ja, jeg får vel bare prøve...

Kjipt at det skal stå mellom om bli hormonbombe med kvisetryne, depresjoner og liten lyst eller spiral med blodbad :-O

Skrevet

Hehe... Ja det er ikke så mye å velge mellom når man ikke tåler hormoner så godt ;-)

Skrevet

Har et hefte om levonova her. Står at det kan forekomme bla depresjon og uren hud der og... Men skal undersøke litt til her.

Takk for tips :)

Skrevet

Jeg tåler ikke noen hormoner og har nå blitt tvunget til kondombruk:( Resten av livet! Dvs sterilisering så snart vi kan. He he.

Blør masse og lenge så kobberspiral er ikke aktuelt heller. Kjipe greier. :(

Skrevet

Huff... Kjedelig :(

Den som hadde funnet opp en prevansjon UTEN bivirkninger...!!

Skrevet

Du kan jo prøve LadyComp eller Pearly? Det er prevensjon basert på temperaturmålinger. Eneste ulempen er at man må holde seg unna en viss tid i måneden, men det er det verd, synes jeg...

Skrevet

Ingen som har hørt om levonova? Poenget m den er at den gir ut akkurat nok hormon, og ikke for mye som de fleste andre - ergo mindre bivirkninger.

Har sliti m dep og sånt selv og er fornøyd m prev for første gang!

Skrevet

Til deg som spurte om vi hadde hørt om levonova: jo, har jo prøvd den. Det endte med daglige blødninger som aldri tok slutt. Tålte ikke. Har prøvd de fleste typer hormonell prevensjon og tåler de ikke bare.

Skrevet

Men kjære deg, det finnes jo!

Hørt om kondomer? Eller pessar?

Og som det nevnes lenger nede: Pearly, Ladycomp?

Skrevet

Jeg har hørt om Levonova. Leste nettopp i felleskatalogen nå, og det står også der at hyppige bivirkninger er depresjoner og acne bla... Akkurat det samme som det står om Cerazette.... Så jeg vet ikke riktig jeg. Men kan kanskje prøve Cerazette først også heller gå over til Levonova om det ikke er noe for meg...

Har også hørt om Pearly, men det tror jeg ikke er noe for meg...

Skrevet

Som et par andre har nevnt, kan jeg også anbefale babycomp el.l. Se www.buenaventura.no.

Vi har brukt kondom de dagene i måneden hvor jeg er fruktbar, det har gått helt fint.

Skrevet

Pearly og ladycomp virker desverre ikke så bra om man ikke har helt regelmessige sykluser.

Så er jo kondom som sagt det blir til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...