Gå til innhold

Ang. gradert sykemelding - hvor lenge??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer veldig på om jeg skal "tørre" å spørre legen min om å få jobbe 80 % i tiden framover. Altså 20 % sykemeldt. Men jeg lurer på; legen kan vel bare skrive sykemelding for 14 dager eller 1 måned framover? Må jeg spørre om å fortsette med dette for hver måned da ? Det hadde hjulpet meg masse å gå ned litt i stillingsprosent, for da slipper jeg å stresse om morran - som er værst ! Har en 3-åring fra før og jobber fullt, pappaen jobber sånn at det meste faller på meg. Er så redd for at legen skal se på meg som en slapt nek, men jeg tenker at det er vel bedre at jeg jobber det jeg kan, enn å bli fulltidssykemeldt om en stund, pga helt utslitt ?? Er "bare" i uke 18, så det er jo en stund igjen.....og det hjelper ikke å jobbe 80 % i en måned og så over til 100 % igjen. Noen som har noen råd her ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen din og forklar ham hvordan du har det. De fleste leger er mer vennlig innstilt på gradert sykem enn full - det er også det trygdekontoret anbefaler dem å prøve så langt det er mulig. Du må nok jevnlig fornye sykemeldingen din ja - f.eks hver 4. uke, men da er du sikkert likevel på kontroll og kan lett ordne en evt fornying i samme farta. Ting kan også forandre seg for svangerskapet ditt, kan hende du om noen måneder f.eks trenger mer sykemelding enn 20 %. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...