Gå til innhold

Hvordan blir man satt igang, egentlig? (samme som 3. tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er det noen som har blitt satt igang uten å være moden i det hele tatt (før termin)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner to som har blitt satt igang, den ene fikk drypp (væske gjennom årene på håndbaken) og den andre fikk en pille i vagina. Vet ikke hva som er mest vanlig?

Skrevet

Man får en gelekrem smurt på nedentil for å modne livmortappen etter hva jeg har hørt. Har aldri blitt satt i gang, men har hørt det. Det kan ta 1-3døgn før man modnes helt, så det tar lang tid.

Skrevet

Ok, så det er flere metoder som kan brukes. Kjenner ikke jeg vil bli satt igang, men det er greit å vite fremgangsmåten, just in case.

Takk for svar, dere!

Skrevet

er bare en metode som brukes! Forskjellen er den at til noen er det nok med vaginalkapsler/gel mens noen ikke får nok effekt av det så da begynner de med drypp. Prøver alltid kapsler/gel først,hvis det er tid.

Skrevet

Piller og geleer brukes for å modne, om man alt er moden kan de også sette igang ved å bare ta vannet..

Er det planen er på meg i allfall, ta vannet og så venter de og ser om riene kommer av seg selv....

Skrevet

Når jeg fikk min yngste ble fødselen satt igang, pga vannavgang 24 timer før. Dette var 1 uke før termin. Jeg var ikke moden i det hele tatt, på en scala fra 1-10 som legene bruker var jeg 2. Så jeg fikk en modningspille. De får du hver 6 time så lenge dt ikke er skjedd noe.'

Drypp Får du hvis du er over 5.5 på scalaen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...